Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK
Z internetu korzysta już 59,7 proc. Polaków, czyli prawie 18 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Na popularności zyskują Facebook i YouTube, a tracą NK.pl i Gadu-Gadu.
59,7 proc. to rekordowy poziom penetracji internetu w Polsce, zanotowany w badaniu Nettrack zrealizowanym przez Millward Brown od marca do maja br. W przeliczeniu na populację daje to dokładnie 17 988 180 osób.
W poprzedniej fali badania (listopad 2012 - styczeń 2013) penetracja internetu wyniosła 57,5 proc. (17,3 mln osób), a we wcześniejszych - 56,7 proc. i 16,65 mln osób (sierpień - październik ub.r.), 56,9 proc. i 17,15 mln osób (czerwiec - sierpień ub.r.) oraz 57 proc. i 17,17 mln osób (kwiecień - czerwiec ub.r.).
Zwyczaje polskich internautów nie zmieniły się zbytnio w skali roku. Przy czym z dostępu do sieci poza domem i pracą korzysta już 7,5 proc. wszystkich użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 3,2 proc.
Zwyczaje | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 69,4% | 69,2% |
kilka razy w tygodniu | 21,3% | 22,2% |
raz na tydzień | 5,9% | 5,3% |
kilka razy w miesiącu | 2,3% | 2,3% |
raz na miesiąc | 0,6% | 0,6% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,4% | 0,5% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| ||
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 96,4% | 96,4% |
poza domem | 30,9% | 30,6% |
mobilnie, w drodze, w innymi miejscu Hot Spot z WiFi | 7,5% | 3,2% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Profil internautów | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Płeć | ||
mężczyźni | 50% | 49% |
kobiety | 50% | 51% |
| ||
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 40% |
40-59 lat | 28% | 28% |
60 lub więcej | 6% | 6% |
| ||
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 15% | 15% |
zasadnicze | 19% | 16% |
średnie | 38% | 40% |
wyższe | 28% | 28% |
Wyszukiwarkę Google spontanicznie wymienia ponad 60 proc. polskich internautów, a przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją ponad 90 proc. Sporo na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook (z 36,1 do 40,6 proc. i z 47,4 do 50,8 proc) oraz YouTube (z 23,3 do 26,4 proc. i z 59,6 do 62,8 proc.). Za to duży spadek zanotowała NK.pl, której odwiedzenie w ostatnim miesiącu zadeklarowało poniżej 21 proc. użytkowników (wobec 40,4 proc. rok wcześniej). Sporo straciła też Gadu-Gadu (rozpoznawalność z 15,2 do 12,2 proc., odwiedzalność z 29 do 21,2 proc.).
Ranking | ||
| III - V 2013 | IV - VI 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 61,7% | 62,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,4% | 55,3% |
ONET (www.onet.pl) | 41,2% | 41,8% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 40,6% | 36,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 38,0% | 40,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 26,4% | 23,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 19,1% | 20,8% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,8% | 24,1% |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 12,2% | 15,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 9,6% | 13,3% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,9% | 90,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 67,1% | 66,5% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 62,8% | 59,6% |
ONET (www.onet.pl) | 55,5% | 53,1% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 50,8% | 47,4% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 46,5% | 46,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 32,3% | 32,7% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 31,1% | 35,4% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 21,6% | - |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 21,2% | 29,0% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja br. wyniosła 6 275 osób, a od kwietnia do czerwca ub.r. wyniosła 6866 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK