Rekordowo słabe wyniki Radia ZET i Jedynki, RMF FM umacnia się na pozycji lidera
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku należała do RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło VOX FM, zaś najwięcej straciło Radio ZET, notując najgorszy wynik w historii badania - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 2,1 pkt. proc. Jednocześnie jest to najsłabszy wynik stacji w historii badania.
Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie zwiększyła się do 10,7 pkt. proc.
- Analizując wyniki ostatniej fali wypada nam pogratulować efektu intensywnej urodzinowej kampanii na 25-lecie krakowskiej stacji - komentuje Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu. W grudniu i styczniu w telewizji, internecie i prasie trwała duża kampania reklamowa, w której radio RMF FM zapowiadało, że ufunduje wyprawki wszystkim dzieciom, które urodzą się w Polsce 15 stycznia 2015 roku (więcej na ten temat).
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,9 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Również był to najsłabszy wynik od lat.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,3 pkt. proc.
Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc., czyli o 2,4 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Wówczas na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu 2013 roku. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).
Na szóstą pozycję spadło Radio Maryja, które odnotowało spadek udziału, wynoszący 0,1 pkt. proc. do 2,0 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | listopad 2009 : styczeń 2010 | listopad 2010 : styczeń 2011 | listopad 2011 : styczeń 2012 | listopad 2012 : styczeń 2013 | listopad 2013 : styczeń 2014 | listopad 2014 : styczeń 2015 |
Radio RMF FM | 25,7% | 25,5% | 25,4% | 24,2% | 22,6% | 24,5% |
Radio ZET | 16,4% | 16,1% | 15,3% | 15,8% | 15,9% | 13,8% |
Jedynka | 12,6% | 13,1% | 12,3% | 10,2% | 10,4% | 9,9% |
Trójka | 7,3% | 8,3% | 8,0% | 7,5% | 7,5% | 7,2% |
VOX FM | 1,4% | 1,5% | 1,7% | 1,8% | 1,3% | 3,7% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,4% | 2,2% | 2,7% | 2,1% | 2,0% |
Radio TOK FM | 1,0% | 1,4% | 1,5% | 1,1% | 1,3% | 1,4% |
RMF CLASSIC | - | 0,8% | 0,7% | 0,9% | 1,1% | 1,2% |
Czwórka | 0,2% | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
ZET CHILLI | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% |
Dwójka | 0,7% | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Rekordowo słabe wyniki Radia ZET i Jedynki, RMF FM umacnia się na pozycji lidera
Tak trzymać .