Rewolucja w Grupie o2. Spółka zamyka serwisy i zmniejsza zatrudnienie
Grupa o2 zdecydowała o zawieszeniu od października br. wydawania części swoich serwisów internetowych i rozwiązaniu umów z osobami je tworzącymi - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Ruchy te mają najprawdopodobniej związek z przejęciem spółki przez fundusz IEN.
Z naszych informacji wynika, że od 1 października br. przestanie być aktualizowany serwis showbiznesowy Lansik.pl, a także najprawdopodobniej serwisy Luxlux.pl i Filmtok.pl oraz jeszcze kilka innych wortali należących do Grupy o2. Natomiast miesiąc temu nowe treści przestały pojawiać się na Mototok.pl. - Nieprawdą jest jakoby Grupa o2 zamrażała serwis Snobka.pl czy też Kimono.pl - zaprzecza jednak spółka.
- Nasza strategia zakłada cykliczny przegląd i zamykanie nierentownych projektów oraz koncentrację sił wokół najlepiej rokujących. Decyzja odnośnie każdego z serwisów ma swoje indywidualne powody - stwierdza w rozmowie Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2 odpowiedzialny za finanse. - Nadal wydajemy kilkadziesiąt serwisów. Zasadniczo nie zamykamy żadnego, którego nie bylibyśmy w stanie zastąpić innym, z punktu widzenia potrzeb naszych reklamodawców. Uruchamiamy też nowe, kosztowne projekty jak choćby niedawny start kafeteria.tv, które naszym zdaniem lepiej te potrzeby zaspokajają - tłumaczy Świderski.
>>> Grupa o2 uruchomiła Kafeteria.tv
Grupa o2 zakończyła też współpracę z dużą liczbą osób, które odpowiadały za tworzenie zawieszanych serwisów. Pracowały one głównie dla o2 jako firmy zewnętrzne lub na umowach o dzieło czy zlecenie. Informację o końcu współpracy przekazano im dopiero w ostatnich dniach. Jak dużo umów rozwiązano? - Nie udzielamy informacji o składzie osobowym wydawcy naszych serwisów - ucina Świderski.
>>> Serwisy Grupy o2 rok po roku: zyskały Pudelek.tv i Sfora, w dół Wrzuta, Pinger i Smog (Top30)
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, działania te są porządkowaniem firmy przed jej przejęciem przez należącą do funduszu Innova Capital luksemburską spółkę IEN Holding. W pierwszej połowie września br. złożyła ona w UOKiK wniosek o zgodę na koncentrację polegającą właśnie na przejęciu kontroli nad Grupą o2.
- Ten ruch, jeśli się wydarzy, będzie miał związek z naszymi planami ekspansji biznesowej oraz strategicznym kierunkiem rozwoju naszej firmy - mówił nam wtedy Jacek Świderski. Z informacji medialnych wynika, że po transakcji o2 wspólnie z funduszem Innova Capital utworzą spółkę i złożą ofertę kupna Wirtualnej Polski, którą na sprzedaż wystawiła Telekomunikacja Polska (więcej na ten temat).
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w lipcu br. Lansik.pl zanotował 7,3 mln odsłon (wobec 281 tys. real users i 9,7 mln odsłon rok wcześniej), Kimono pl - 311 tys. real users i 4,9 mln odsłon (wobec 563 tys. real users i 6,3 mln odsłon w lipcu ub.r.), Luxlux.pl - 3 mln odsłon (przed rokiem: 181 tys. real users i 2,8 mln odsłon), a Snobka.pl - 354 tys. real users i 6,7 mln odsłon (w lipcu ub.r.: 265 tys. real users i 5,8 mln odsłon). Wszystkie strony Grupy o2 w lipcu br. miały 9,36 mln użytkowników, 666,2 mln odsłon oraz godzinę i 27 minut spędzane przez średniego użytkownika (zobacz szczegółowe dane).
Dołącz do dyskusji: Rewolucja w Grupie o2. Spółka zamyka serwisy i zmniejsza zatrudnienie