RMF FM, Jedynka, TOK FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)
W styczniu br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 21,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe rozgłośni takich jak RMF FM, Jedynka, Tok FM, Eska Warszawa i Złote Przeboje Pogoda Warszawa.
Według danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w styczniu cennikowa wartość reklamy radiowej (bez autopromocji) wyniosła 299,5 mln zł. To o 53,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 21,6 proc.
W całym ub.r. faktyczne wydatki na reklamy w radiu według szacunków Starlinka wyniosły 561,1 mln zł, prawie tyle samo co rok wcześniej (zobacz szczegóły). Analitycy pytani przez Wirtualnemedia.pl na początku stycznia prognozowali, że w tym roku wzrosną one od 1 do 5 proc. (więcej na ten temat).
>>> Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka
W styczniu br. większość czołowych dziesięciu rozgłośni osiągnęła wyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujące RMF FM (Grupa RMF) zarobiło więcej o 32,6 proc. niż rok wcześniej (to wzrost o 23,5 mln zł, z 72,1 do 95,6 mln zł), Jedynka (Polskie Radio) - o 36,4 proc. (wzrost o 2,18 mln zł), Tok FM (Grupa Radiowa Agory) - o 39,5 proc. (1,72 mln zł w górę), a Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 39,3 proc. (1,09 mln zł w górę). Natomiast wpływy radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa zwiększyły się aż o 41,7 proc. (to 1,08 mln zł w górę).
Przychody reklamowe Radia ZET (Eurozet) cennikowo wzrosły o 10,9 proc. (6,5 mln zł w górę), Trójki (Polskie Radio) - o 23 proc. (3,06 mln zł), Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) - o 8,4 proc. (297 tys. zł), a RMF Classic (Grupa RMF) - o 26,1 proc. (707 tys. zł).
>>> Eska nadal liderem wśród sieci radiowych, Radio Plus o 404 proc. w górę
W czołowej dziesiątce spadek cennikowych wpływów z reklam zanotowała jedynie Eska Poznań (Grupa Radiowa Time). Przychody stacji zmalały o 13,5 proc., z 3,74 do 2,29 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I.2013 | I.2014 |
RMF FM | 72 077 675 zł | 95 600 250 zł |
Radio ZET | 59 335 793 zł | 65 835 535 zł |
Program III Polskiego Radia | 13 312 600 zł | 16 373 000 zł |
Program I Polskiego Radia | 5 999 320 zł | 8 184 750 zł |
TOK FM | 4 340 930 zł | 6 057 190 zł |
Eska Warszawa | 2 781 680 zł | 3 876 440 zł |
Eska Wrocław | 3 525 310 zł | 3 822 896 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 2 587 625 zł | 3 666 436 zł |
RMF Classic | 2 710 795 zł | 3 417 668 zł |
Eska Poznań | 3 742 374 zł | 3 238 136 zł |
monitorowane stacje razem | 246 337 344 zł | 299 551 269 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF FM, Jedynka, TOK FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)