SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM, Jedynka, TOK FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)

W styczniu br. cennikowe wydatki na reklamę radiową były o 21,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej wzrosły wpływy reklamowe rozgłośni takich jak RMF FM, Jedynka, Tok FM, Eska Warszawa i Złote Przeboje Pogoda Warszawa.

Według danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w styczniu cennikowa wartość reklamy radiowej (bez autopromocji) wyniosła 299,5 mln zł. To o 53,2 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 21,6 proc.

W całym ub.r. faktyczne wydatki na reklamy w radiu według szacunków Starlinka wyniosły 561,1 mln zł, prawie tyle samo co rok wcześniej (zobacz szczegóły). Analitycy pytani przez Wirtualnemedia.pl na początku stycznia prognozowali, że w tym roku wzrosną one od 1 do 5 proc. (więcej na ten temat).

>>> Najsłabszy od lat wynik RMF FM, rosną Radio ZET i Jedynka

W styczniu br. większość czołowych dziesięciu rozgłośni osiągnęła wyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam niż średnia dla całego segmentu. I tak liderujące RMF FM (Grupa RMF) zarobiło więcej o 32,6 proc. niż rok wcześniej (to wzrost o 23,5 mln zł, z 72,1 do 95,6 mln zł), Jedynka (Polskie Radio) - o 36,4 proc. (wzrost o 2,18 mln zł), Tok FM (Grupa Radiowa Agory) - o 39,5 proc. (1,72 mln zł w górę), a Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 39,3 proc. (1,09 mln zł w górę). Natomiast wpływy radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa zwiększyły się aż o 41,7 proc. (to 1,08 mln zł w górę).

Przychody reklamowe Radia ZET (Eurozet) cennikowo wzrosły o 10,9 proc. (6,5 mln zł w górę), Trójki (Polskie Radio) - o 23 proc. (3,06 mln zł), Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) - o 8,4 proc. (297 tys. zł), a RMF Classic (Grupa RMF) - o 26,1 proc. (707 tys. zł).

>>> Eska nadal liderem wśród sieci radiowych, Radio Plus o 404 proc. w górę

W czołowej dziesiątce spadek cennikowych wpływów z reklam zanotowała jedynie Eska Poznań (Grupa Radiowa Time). Przychody stacji zmalały o 13,5 proc., z 3,74 do 2,29 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I.2013

I.2014

RMF FM

72 077 675 zł

95 600 250 zł

Radio ZET

59 335 793 zł

65 835 535 zł

Program III Polskiego Radia

13 312 600 zł

16 373 000 zł

Program I Polskiego Radia

5 999 320 zł

8 184 750 zł

TOK FM

4 340 930 zł

6 057 190 zł

Eska Warszawa

2 781 680 zł

3 876 440 zł

Eska Wrocław

3 525 310 zł

3 822 896 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

2 587 625 zł

3 666 436 zł

RMF Classic

2 710 795 zł

3 417 668 zł

Eska Poznań

3 742 374 zł

3 238 136 zł

monitorowane stacje razem

246 337 344 zł

299 551 269 zł

Dołącz do dyskusji: RMF FM, Jedynka, TOK FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl