RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.
- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).
- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
grudzień 2008 : luty 2009 |
grudzień 2009 : luty 2010 |
grudzień 2010 : luty 2011 |
grudzień 2011 : luty 2012 |
grudzień 2012 : luty 2013 |
grudzień 2013 : luty 2014 |
Radio RMF FM |
24,4% |
26,9% |
25,5% |
25,4% |
24,2% |
22,1% |
Radio ZET |
16,9% |
16,0% |
15,9% |
15,3% |
15,2% |
16,1% |
Jedynka |
12,7% |
13,0% |
12,4% |
11,6% |
10,2% |
10,2% |
Trójka |
6,6% |
7,3% |
8,8% |
7,7% |
7,5% |
7,4% |
Radio Maryja |
2,0% |
1,9% |
2,7% |
3,0% |
2,7% |
2,5% |
VOX FM (do 12.2013 r. Radio Eska Rock) |
0,9% |
1,5% |
1,3% |
1,7% |
1,8% |
1,6% |
Radio TOK FM |
1,2% |
1,0% |
1,6% |
1,5% |
1,1% |
1,2% |
RMF Classic |
- |
- |
0,8% |
0,7% |
0,9% |
1,1% |
Czwórka |
0,1% |
0,2% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
Dwójka |
0,6% |
0,7% |
0,7% |
0,6% |
0,5% |
0,5% |
ZET CHILLI |
0,2% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
Radio PiN |
- |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
N= |
23 289 |
21 056 |
21 033 |
21 044 |
21 058 |
21 045 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry