RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka
Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc.
- Cieszy nas, że Polacy docenili tegoroczną odsłonę Lata z Radiem oraz jakość relacji z najważniejszych wydarzeń w lipcu i sierpniu, takich jak szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, a także Igrzyska Olimpijskie - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - Jesteśmy również zadowoleni z ciepłego przyjęcia przedporanka „Podwójne espresso” i pozytywnych reakcji na sienkiewiczowskie lato z „Ogniem i mieczem” - dodaje.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,6 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,4 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
czerwiec 2011 : sierpień 2011 |
czerwiec 2012 : sierpień 2012 |
czerwiec 2013 : sierpień 2013 |
czerwiec 2014 : sierpień 2014 |
czerwiec 2015 : sierpień 2015 |
czerwiec 2016 : sierpień 2016 |
Radio RMF FM |
25,9% |
25,1% |
25,0% |
24,0% |
24,7% |
24,9% |
Radio ZET |
16,4% |
15,2% |
14,4% |
15,3% |
13,7% |
13,2% |
Jedynka |
11,7% |
12,6% |
11,0% |
10,9% |
9,7% |
8,9% |
Trójka |
8,0% |
8,7% |
7,0% |
7,3% |
7,7% |
7,6% |
VOX |
1,7% |
1,9% |
1,5% |
3,4% |
3,4% |
4,4% |
Radio Maryja |
2,1% |
2,3% |
2,0% |
2,2% |
1,8% |
2,1% |
Radio TOK FM |
1,2% |
1,1% |
1,1% |
1,3% |
1,5% |
1,8% |
Antyradio |
- |
- |
- |
0,8% |
1,0% |
1,3% |
RMF Classic |
0,7% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
1,2% |
1,0% |
Dwójka |
0,7% |
0,6% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
czerwiec 2015 : sierpień 2015 |
wrzesień 2015 : listopad 2015 |
grudzień 2015 : luty 2016 |
marzec 2016 : maj 2016 |
czerwiec 2016 : sierpień 2016 |
Radio RMF FM |
24,7% |
25,0% |
23,8% |
25,0% |
24,9% |
Radio ZET |
13,7% |
14,1% |
13,6% |
13,9% |
13,2% |
Jedynka |
9,7% |
9,2% |
9,4% |
8,4% |
8,9% |
Trójka |
7,7% |
8,0% |
8,4% |
8,0% |
7,6% |
VOX |
3,4% |
4,0% |
4,2% |
4,0% |
4,4% |
Radio Maryja |
1,8% |
1,8% |
2,1% |
1,5% |
2,1% |
Radio TOK FM |
1,5% |
1,3% |
1,9% |
1,9% |
1,8% |
Antyradio |
1,0% |
1,1% |
1,5% |
1,3% |
1,3% |
RMF Classic |
1,2% |
1,1% |
1,4% |
1,3% |
1,0% |
Dwójka |
0,5% |
0,6% |
0,6% |
0,6% |
0,4% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
0,4% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
0,2% |
N= |
20 967 |
21 020 |
20 996 |
20 993 |
20 849 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka