Robert Lewandowski możne liczyć na ponad 80 tys. euro za post na TikToku
Za pojedynczy film promujący markę na TikToku Robert Lewandowski może otrzymywać ponad 83 tysiące euro - wynika z szacunków firmy Golf Support. Zawrotnych sum mogą żądać także Inne gwiazdy piłki nożnej - Neymar (ponad 73 tys. euro) czy Sergio Ramos (ponad 93 tys. euro).
Branżowy serwis sportowy Golf Support przeanalizował, ile za promocję na TikToku muszą zapłacić marki najpopularniejszym w tej aplikacji sportowcom i drużynom. Stawki za pojedynczy sponsorowany wpis podano na podstawie danych z narzędzia do analityki marketingowej igFace.
Najlepiej zarabiające gwiazdy sportu na TikToku
Spośród indywidualnych sportowców najwięcej za pojedynczy film na TikToku może otrzymać grecki koszykarz Giannis Ugo Antetokounmpo - ponad 117 tys. euro. Brytyjski bokser Amir Khan, były zawodowy mistrz świata organizacji WBC w kategorii junior półśredniej, za jeden filmik na TikToku może otrzymać od reklamodawcy ponad 103 tys. euro.
W pierwszej dziesiątce rankingu (na miejscu siódmym) znalazł się także Robert Lewandowski. Najlepszy polski piłkarz według szacunków Golf Support za promocję na TikToku może zainkasować ponad 83 tys. euro. Na lepsze gaże spośród piłkarzy mogą liczyć tylko Vinicius Junior (ponad 85 tys. euro) oraz Sergio Ramos (ponad 93 tys. euro).
W kategorii drużyn sportowych podium zdominowały dwie ekipy koszykówki. Na miejscu pierwszym jest zespół Houston Rockets, który za jeden post na TikToku może otrzymać ponad 116 tys. euro. Miejsce drugie zajęła drużyna Dallas Mavericks (ponad 106 tys. euro za post).
Kolejne miejsca należą do klubów piłkarskich - Barcelony (ponad 105 tys. euro za post na TikToku), Atletico Madrid oraz Paris Saint-Germain (obie drużyny mogą liczyć na 103 tys. euro za materiał).
Aż dwanaście na dwadzieścia najlepiej zarabiających drużyn sportowych na TikToku reprezentują piłkę nożną. Pozostałe to zespoły koszykówki i futbolu amerykańskiego.
TikTok został globalnie ściągnięty ponad 2 mld razy, zaś w dobie pandemii koronawirusa i domowej izolacji użytkowników przybyły 623 mln instalacji. Według nieoficjalnych danych w 2019 roku chińska firma ByteDance zanotowała wzrost przychodów do 17 mld dolarów. Za ubiegły rok spółka wypracowała zysk netto w wysokości 3 mld dolarów. Wszystkie platformy prowadzone przez ByteDance mają ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski możne liczyć na ponad 80 tys. euro za post na TikToku