Rodzinny album zbliża wnuczkę do babci w spocie Allegro na Boże Narodzenie (wideo)
Po rocznej przerwy Allegro wraca z nowym wizerunkowym spotem na Boże Narodzenie. W reklamie, której kreacją zajęła się agencja Ogilvy Poland, główne role grają babcia, wnuczka i rodzinny album.
Spot pokazuje, jak babcia stara się zyskać zainteresowanie wnuczki, która przy rodzinnych spotkaniach jest pochłonięta graniem na przenośnej konsoli. Starsza kobieta najpierw też próbuje bawić się smartfonem, ale przełom następuje dopiero, gdy nastolatka przegląda rodzinny album ze zdjęciami i dowiaduje się, że babcia w młodości startowała w wyścigach samochodowych. Dlatego pod choinkę daje jej kierownicę do gier wideo kupioną na Allegro.
- Jesteśmy platformą, na której klienci mogą znaleźć wszystko, czego szukają podczas codziennych zakupów. W naszej komunikacji staramy się podkreślać to, co jest naprawdę ważne w życiu: miłość, ciepło, dobroć i zrozumienie. W naszych filmach, podobnie jak w życiu codziennym, Allegro pozwala łatwo znaleźć to, co najważniejsze w konkretnym momencie. To kolejny nasz film, który wychodzi poza proste skojarzenia związane z zakupami. Mówimy o tym, co naprawdę się liczy dla nas wszystkich - komentuje Adam Szałamacha brand manager w Allegro.
Tegoroczny świąteczny film Allegro zatytułowany „Album" zostały stworzony w ramach nowej platformy komunikacyjnej „Znajdź to, co najważniejsze teraz”, przygotowanej dla Allegro przez Ogilvy Poland. Agencja W lipcu br. przetarg na obsługę reklamową Allegro.pl, przejmując to zlecenie od Bardzo. W poprzedniej kampanii pod hasłem „Znajdź to, co najważniejsze” promowano Allegro Smart!.
- Rozwój technologiczny nie pomaga w zrozumieniu między pokoleniami. Ale tak naprawdę mamy dużo więcej wspólnego ze starszymi członkami rodziny, niż nam się czasem wydaje. Kampania dotyczy tego, co najważniejsze w okresie Bożego Narodzenia w każdej rodzinie: bycia razem. Technologia jest tylko narzędziem, które może być pomocne - Maciej Twardowski, dyrektor wykonawczy Ogilvy.
Główne role w spocie zagrały Halina Rowicka i Oliwia Ogorzelska. Film wyreżyserował Trevor McMahan z Moon Films, który ma w dorobku reklamy dla marek Huawei, McDonalds, Volkswagen czy Visa. Moon Films odpowiadało za proces produkcji, Televisor za postprodukcję, Juice za montaż dźwięku, a muzykę skomponował Volodymyr Antoniv z MIRYA - Handcrafted Soundtracks.
Za planowanie i zakup mediów dla Allegro odpowiada dom mediowy Starcom.
Bożonarodzeniowa kampania Allegro składa się z trzech elementów: zwiastuna, części wizerunkowej i produktowej. Będzie emitowana w telewizji oraz internecie (m.in. mediach społecznościowych i VoD) od 20 listopada do 24 grudnia.
„English for beginners” hitem bożonarodzeniowych spotów Allegro
Allegro do realizacji wizerunkowej reklamy na Boże Narodzenie wróciło po roku przerwy. Pod koniec ub.r. serwis tłumaczył, że nie przygotowano takiego spotu, ponieważ skupiono się na promocji wprowadzonego kilka miesięcy wcześniej programu Allegro Smart!.
Bożonarodzeniowy spot Allegro z końca 2015 roku opowiadał o mężczyźnie, który podczas rodzinnych wigilii najpierw przez wiele lat dostawał prezenty, a teraz sam jest przebrany za Świętego Mikołaja i rozdaje podarunki. Reklama z końca 2016 roku pokazywała staruszka, który uczy się angielskiego, żeby móc porozmawiać z wnuczką urodzoną i żyjącą w Wielkiej Brytanii. Natomiast spot z 2017 roku przedstawiał historię chłopca, który przed Świętami swój szczęśliwy talizman daje bezdomnemu.
Szczególną popularność i uznanie zdobył ten drugi, zatytułowany „English for beginners”, który przygotowała agencja Bardzo. Mimo że został udostępniony pod koniec listopada, został najpopularniejszą polską reklamą na YouTubie, dostrzegły go też zagraniczne media. Agencja Bardzo za spot otrzymała m.in. Grand Prix, dwa złota i dwa srebra w konkursie Epica Awards oraz Brązowego Lwa na festiwalu w Cannes.
- Projekty reklamowe Allegro zawsze cieszyły oko. Moim zdaniem to jedna z nielicznych firm działających w Polsce, która jest pionierem trendów w działaniach komunikacyjnych. Sam projekt „Legend Allegro” był wyjątkowym przedsięwzięciem - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jacek Kotarbiński, ekspert z zakresu marketingu i wizerunku marek.
- Ich nowy spot świąteczny to bardzo dobrze ułożona historia relacji młodych i starszych, z podkreśleniem jak ważne są nasze rodzinne emocje. W rewolucji technologicznej zdarza nam się zapominać, że uważność, szacunek do innego człowieka, są wartościami kluczowymi. Im większa cyfryzacja społeczna, tym ich znaczenie będzie rosło. Spot Allegro łączy w sobie trzy istotne elementy współczesnych trendów reklamy: historię, (charakterystyczną dla filmu offowego, krótkich form), element komercyjny (jest to przecież reklama) oraz aspekt społeczny. Dzięki historii i przekazie społecznym spot może stać się viralem z dołączonym przekazem komercyjnym. Naprawdę, chciałbym oglądać zdecydowanie więcej reklam zbudowanych według tego modelu - ocenia Kotarbiński.
Według badania Gemius/PBI w październiku br. Allegro.pl zanotowało 16,58 mln realnych użytkowników i 1,25 mld odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 3,67 mln użytkowników. Firma Allegro.pl w ub.r. osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Rodzinny album zbliża wnuczkę do babci w spocie Allegro na Boże Narodzenie (wideo)