SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rolex reklamuje się w BBC

Rolex, szwajcarska firma produkująca zegarki, została sponsorem strony internetowej BBC.com. Jej reklamy będą poprzedzać serwisy informacyjne przeznaczone dla internautów spoza Wysp Brytyjskich.

"Wiadomości BBC wspiera Rolex" - takie komunikaty słyszą wszyscy oglądający na stronie brytyjskiej telewizji pliki filmowe z serwisami informacyjnymi, wiadomościami sportowymi i prognozą pogody. Duże bannery reklamowe szwajcarskiej firmy pojawiły się także na stronie głównej witryny BBC.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni możliwością współpracy z tak ekskluzywną marką. Ten sponsoring pozwoli nam zebrać środki na dalsze poszerzanie międzynarodowego zasięgu naszej witryny - powiedział Kym Niblock, dyrektor zarządzający BBC.com. Przedstawiciele stacji nie ukrywają, że przez umieszczanie reklam chcą uzyskać dzięki zagranicznym użytkownikom ich strony miliony funtów na dalsze inwestycje. Dlatego podpisali już umowy sponsorskie z dwoma liniami lotniczymi: British Airways i Airbus.

Jednocześnie słynąca z nieemitowania reklam stacja zdecydowała, że komunikaty o sponsoringu Rolexa będą dostępne tylko dla internautów wchodzących na stronę BBC.com spoza Wysp Brytyjskich. Użytkownicy łączący się z witryną z terytorium Anglii są przekierowywani na starszą wersję serwisu, w której nie ma żadnych reklam.

To rozdzielenie wynika z licznych protestów, z którymi spotkała się umieszczona w internecie oferta BBC zachęcająca firmy do sponsorowania programów nadawanych na żywo w internecie, takich jak "Children in need" i "Saling planet earth". Inni brytyjscy nadawcy - m.in. telewizja ITV i liczne stacje radiowe - zapowiedzieli wniesieni oficjalnej skargi na złamanie zakazu zamieszczania reklam przez publiczną telewizję. Ostatecznie BBC zdecydowała się usunąć ogłoszenia i żeby uniknąć w przyszłości takich kontrowersji, reklamy Rolexa udostępnia tylko internautom spoza Wysp Brytyjskich.

Szwajcarska firma podjęła współpracę z BBC, ponieważ zrezygnowała z reklam w filmach na zasadzie produkt placement po tym, jak twórcy "Casino Royale" - ostatniej części serii o przygodach Jamesa Bonda - zdecydowali że słynny szpieg nie będzie już nosił zegarka firmy Rolex, tylko konkurencyjnej marki Omega.

Dołącz do dyskusji: Rolex reklamuje się w BBC

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl