Rośnie rynek darmowych serwisów wideo z reklamami. 66 mld dolarów w 2020 roku
Od 2020 do 2026 roku przychody serwisów w segmencie AVOD (darmowy dostęp do treści za reklamy) wzrośnie o 144 procent do kwoty 66 mld dolarów - wynika z prognoz firmy Digital TV Research. Najwięcej zyska rynek w Stanach Zjednoczonych.
AVOD to segment serwisów streamingowych, które oferują dostęp do treści filmowych i telewizyjnych za darmo, jednak ich oglądanie wiąże się z nadawaniem reklam.
Zainteresowanie ofertami typu AVOD (np. Roku Channel, Pluto TV, Peacock) systematycznie rośnie, bowiem coraz większa grupa odbiorców woli obecność przekazu reklamowego od konieczności płacenia subskrypcji za dostęp do treści.
Czytaj także: Player.pl całkowicie płatny, TVN stawia na subskrypcje kosztem zasięgów reklamowych
66 mld dolarów w 2026 roku
Teraz z analiz opublikowanych przez firmę Digital TV Research wynika, że zainteresowanie użytkowników usługami AVOD przekłada się na rosnące przychody podmiotów działających na tym rynku.
Jak podaje Digital TV Research w 2020 r. przychody w segmencie AVOD wyniosły niecałe 30 mld dol., zaś rok później nieznacznie przekroczyły tę kwotę.
Jednak według prognoz w kolejnych latach dynamika na rynku zdecydowanie przyspieszy. Analitycy przewidują, że w 2026 r. wartość segmentu AVOD osiągnie globalnie 66 mld dol., co będzie oznaczało wzrost o 144 proc. w porównaniu z rokiem 2020.
Największe wzrosty wpływów zanotują serwisy AVOD funkcjonujące w Stanach Zjednoczonych (z ponad 10,1 w 2020 do z górą 31,4 mld dol. w 2026 r.). Pod względem kwot przychodów znacząco zyskają także Chiny (ponad 10,5 mld dol. w 2026 r.). Trzykrotny wzrost wartości rynku AVOD jest przewidywany w Indiach (715 mln dol. w 2020 r., ponad 2,2 mld dol. w 2026).
Czytaj także: HBO Max z reklamami, koszt 10 dolarów miesięcznie
W opinii ekspertów Digital TV Research na wzrost wartości segmentu AVOD będzie miało wpływ dalsze rosnące zainteresowanie odbiorców, sytuacja ekonomiczna w poszczególnych krajach, a także coraz lepsza jakość przekazu reklamowego stanowiącego element ofert AVOD.
Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek darmowych serwisów wideo z reklamami. 66 mld dolarów w 2020 roku