Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu
Globalne wydatki konsumentów na gry sięgną w tym roku 175,8 mld dolarów - prognozuje firma analityczna Newzoo. Będzie to oznaczało nieznaczny spadek (o 1,1 proc.) w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale w dłuższej perspektywie rynek będzie na fali wznoszącej.
Do tegorocznego spadku wartości globalnego rynku gier przyczynią się segmenty PC i konsol. W przypadku gier na pecety wydatki konsumentów mają zmaleć o 2,8 proc., do 35,9 mld dolarów, a w przypadku gier na konsole - o 8,9 proc., do 49,2 mld dolarów.
Natomiast segment gier mobilnych, w mniejszym stopniu niż PC i konsole dotknięty skutkami pandemii COVID-19, ma wzrosnąć o 4,4 proc., do 90,7 mld dolarów. To ponad połowa wartości całego rynku.
Według Newzoo, prognozowany na ten rok ogólny spadek będzie tymczasowy. Rynek szybko się odbuduje i w latach 2019-2024 będzie rósł rocznie średnio o 8,7 proc. W 2023 roku wydatki konsumentów na gry mają po raz pierwszy w historii przekroczyć próg 200 mld dolarów, a w roku 2024 sięgnąć 218,7 mld dolarów.
Liczba graczy na świecie zbliży się w 2021 roku do 3 mld, przy wzroście o 5,4 proc. wobec roku 2020. Ponad połowę graczy (55 proc.) stanowią mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku.
2,8 mld osób będzie w tym roku grało w gry na urządzeniach mobilnych, podczas gdy na komputerach - 1,4 mld, a na konsolach - 0,9 mld.
Granica 3 mld graczy na świecie ma zostać przekroczona już w przyszłym roku, a w roku 2024 ma ich być ponad 3,3 mld. Prognozowane przez Newzoo średnioroczne tempo wzrostu liczby graczy w latach 2015-2024 to 5,6 proc.
Dołącz do dyskusji: Rynek gier z optymistycznymi prognozami. W 2024 r. 3,3 mld graczy i niemal 220 mld dolarów przychodu