Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci
W I kwartał 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów dla dzieci należała do „Zabaw i Marzeń z Barbie”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 54 297 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku była ona niższa o 9,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął miesięcznik „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 49 087 egz., po spadku o 16,47 proc.
Na podium znalazł się jeszcze miesięcznik „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 48 811 egz. Tytuł ten wszedł na rynek w listopadzie ub.r.
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 21,01 proc. do 25 035 egz. - pochwalić się mógł „Magazyn Truskawkowe Ciastko” (Media Service Zawada), który jednak spadł z miejsca piętnastego na szesnaste.
Z kolei najwięcej stracił „Cartoon Network Magazyn” (również Media Service Zawada), który w zestawieniu spadł z miejsca czwartego na dziewiąte. Sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem o 41,99 proc. do poziomu 29 723 egz.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
75 000 |
54 297 |
54 297 |
80 000 |
60 086 |
60 086 |
Scooby - Doo! |
79 941 |
49 087 |
49 087 |
83 058 |
58 764 |
58 764 |
Lego. Legends of Chima |
59 874 |
48 811 |
48 811 |
- |
- |
- |
Księżniczka |
55 667 |
40 012 |
40 012 |
64 333 |
47 654 |
47 654 |
Świnka Peppa Magazyn |
47 474 |
36 564 |
36 564 |
41 959 |
31 208 |
31 208 |
Monster High |
72 251 |
34 705 |
34 705 |
58 592 |
53 802 |
53 802 |
Kubuś i Przyjaciele |
51 000 |
34 033 |
34 030 |
59 333 |
35 623 |
35 623 |
Magazyn Mia and Me |
44 974 |
33 321 |
33 321 |
- |
- |
- |
Cartoon Network Magazyn |
49 974 |
29 723 |
29 723 |
59 949 |
51 238 |
51 238 |
Pingwiny z Madagaskaru |
44 980 |
28 835 |
28 835 |
39998 |
31680 |
31680 |
Ben 10 Magazyn |
39 987 |
28 633 |
28 633 |
49 924 |
29 055 |
29 055 |
Winx Club |
49 985 |
28 545 |
28 545 |
49 984 |
36 995 |
36 995 |
W Siodle |
39 979 |
28 305 |
28 305 |
44 978 |
25 506 |
25 506 |
Auta |
50 000 |
26 866 |
26 866 |
53 833 |
30 811 |
30 811 |
Filly Magazyn |
44 995 |
25 354 |
25 354 |
49 977 |
33 745 |
33 745 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko |
42 959 |
25 035 |
25 035 |
39 989 |
20 689 |
20 689 |
Magazyn MiniMini |
41 974 |
23 988 |
23 988 |
39 971 |
21 946 |
21 946 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Zabaw i Marzeń z Barbie” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 8,86 proc. do 51 752 egz. Przed rokiem magazyn ten był drugi. Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Scooby - Doo!” (47 509 egz.; spadek o 31,79 proc.). Natomiast trzecia lokata należała do „Lego Legends of Chima” (46 032 egz.).
Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 10,83 proc. do 34 624 egz. - pochwalić się mógł miesięcznik „Świnka Peppa Magazyn (Media Service Zawada).
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska) - było to 42,82 proc. do poziomu 31 421 egz.
ZKDP |
marzec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
75 000 |
51 752 |
51 752 |
80 000 |
56 780 |
56 780 |
Scooby - Doo! |
79 918 |
47 509 |
47 509 |
84 520 |
69 647 |
69 647 |
Lego. Legends of Chima |
59 758 |
46 032 |
46 032 |
- |
- |
- |
Księżniczka |
55 000 |
35 623 |
35 623 |
70 000 |
44 614 |
44 614 |
Świnka Peppa Magazyn |
49 969 |
34 624 |
34 624 |
42 933 |
31 240 |
31 240 |
Monster High |
70 503 |
31 421 |
31 421 |
60 295 |
54 952 |
54 952 |
Kubuś i Przyjaciele |
48 000 |
28 429 |
28 421 |
55 000 |
25 672 |
25 672 |
Winx Club |
49 972 |
28 300 |
28 300 |
- |
- |
- |
Auta |
50 000 |
26 462 |
26 462 |
55 000 |
31 414 |
31 414 |
Magazyn MiniMini |
39 972 |
20 401 |
20 401 |
39 991 |
22 449 |
22 449 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci