SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci

W I kwartał 2014 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów dla dzieci należała do „Zabaw i Marzeń z Barbie”.

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 54 297 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku była ona niższa o 9,63 proc. - wynika z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął miesięcznik „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 49 087 egz., po spadku o 16,47 proc.

Na podium znalazł się jeszcze miesięcznik „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 48 811 egz. Tytuł ten wszedł na rynek w listopadzie ub.r.

Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 21,01 proc. do 25 035 egz. - pochwalić się mógł „Magazyn Truskawkowe Ciastko” (Media Service Zawada), który jednak spadł z miejsca piętnastego na szesnaste.

Z kolei najwięcej stracił „Cartoon Network Magazyn” (również Media Service Zawada), który w zestawieniu spadł z miejsca czwartego na dziewiąte. Sprzedaż ogółem tego pisma zmalała bowiem o 41,99 proc. do poziomu 29 723 egz.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Zabawy i Marzenia z Barbie

75 000

54 297

54 297

80 000

60 086

60 086

Scooby - Doo!

79 941

49 087

49 087

83 058

58 764

58 764

Lego. Legends of Chima

59 874

48 811

48 811

-

-

-

Księżniczka

55 667

40 012

40 012

64 333

47 654

47 654

Świnka Peppa Magazyn

47 474

36 564

36 564

41 959

31 208

31 208

Monster High

72 251

34 705

34 705

58 592

53 802

53 802

Kubuś i Przyjaciele

51 000

34 033

34 030

59 333

35 623

35 623

Magazyn Mia and Me

44 974

33 321

33 321

-

-

-

Cartoon Network Magazyn

49 974

29 723

29 723

59 949

51 238

51 238

Pingwiny z Madagaskaru

44 980

28 835

28 835

39998

31680

31680

Ben 10 Magazyn

39 987

28 633

28 633

49 924

29 055

29 055

Winx Club

49 985

28 545

28 545

49 984

36 995

36 995

W Siodle

39 979

28 305

28 305

44 978

25 506

25 506

Auta

50 000

26 866

26 866

53 833

30 811

30 811

Filly Magazyn

44 995

25 354

25 354

49 977

33 745

33 745

Magazyn Truskawkowe Ciastko

42 959

25 035

25 035

39 989

20 689

20 689

Magazyn MiniMini

41 974

23 988

23 988

39 971

21 946

21 946


W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem „Zabaw i Marzeń z Barbie” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 8,86 proc. do 51 752 egz. Przed rokiem magazyn ten był drugi. Z kolei na drugie miejsce spadł miesięcznik „Scooby - Doo!” (47 509 egz.; spadek o 31,79 proc.). Natomiast trzecia lokata należała do „Lego Legends of Chima” (46 032 egz.).

Największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 10,83 proc. do 34 624 egz. - pochwalić się mógł miesięcznik „Świnka Peppa Magazyn (Media Service Zawada).

Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska) - było to 42,82 proc. do poziomu 31 421 egz.

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Zabawy i Marzenia z Barbie

75 000

51 752

51 752

80 000

56 780

56 780

Scooby - Doo!

79 918

47 509

47 509

84 520

69 647

69 647

Lego. Legends of Chima

59 758

46 032

46 032

-

-

-

Księżniczka

55 000

35 623

35 623

70 000

44 614

44 614

Świnka Peppa Magazyn

49 969

34 624

34 624

42 933

31 240

31 240

Monster High

70 503

31 421

31 421

60 295

54 952

54 952

Kubuś i Przyjaciele

48 000

28 429

28 421

55 000

25 672

25 672

Winx Club

49 972

28 300

28 300

-

-

-

Auta

50 000

26 462

26 462

55 000

31 414

31 414

Magazyn MiniMini

39 972

20 401

20 401

39 991

22 449

22 449

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Rynek pism dla dzieci: „Truskawkowe Ciastko” zyskuje czytelników, „Cartoon Network” traci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl