Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE traci
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w czerwcu br. wyraźnie powiększył przewagę nad konkurencją. Aplikacja Google zyskała również na polskim rynku, ale nieco większy wzrost zanotował liderujący Firefox.
Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu Chrome miał w skali globalnej 42,68 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 41,38 proc. w maju.
W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 27,72 proc. do 25,44 proc., podczas gdy trzeci w rankingu Firefox zwiększył swój rynkowy udział z 19,76 proc. do 20,01 proc.
Zyskały również uzupełniające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (z 7,96 proc. do 8,39 proc.) i Opera (z 1 proc. do 1,03 proc.).
W Polsce zdecydowanie prowadzi Firefox, który między majem a czerwcem zanotował wzrost z 43,51 proc. do 43,88 proc. udziału w naszym rynku. Nieco mniej zyskał drugi Chrome - z 35,62 proc. do 35,87 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (11,13 proc. - spadek o 0,67 pkt. proc.), Opera (5,82 proc. - spadek o 0,09 pkt. proc.) oraz Safari (1,89 proc. - wzrost o 0,06 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome w górę, IE traci