Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w dół, Firefox też traci
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2016 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 58,48 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 59,05 proc. w listopadzie.
W tym samym czasie spadek zanotował także drugi w rankingu Firefox (z 13,49 proc. do 13,45 proc.). Zyskały natomiast kolejne w zestawieniu przeglądarki Safari (z 10,38 proc. do 10,54 proc.), Internet Explorer (z 8,8 proc. do 8,92 proc.) oraz Edge (z 2,93 proc. do 3,09 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome, który utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 56,44 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,6 proc. w listopadzie.
Podobnie jak w skali globalnej, straciła również następna w zestawieniu przeglądarka Firefox (z 27,24 proc. do 26,78 proc.). Zyskały zajmujące kolejne miejsca Opera (z 6,13 proc. do 6,18 proc.) i Internet Explorer (z 3,65 proc. do 3,7 proc.), a spadek odnotowała zamykająca Top 5 Safari (z 2,44 proc. do 2,41 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w dół, Firefox też traci
też mam cały czas starą operę ostatnio zaktualizowali do wersji 12.18
największą jej bolączką której nie załatali było gubienie ramu, co wymuszało wielokrotne jej uruchamianie od nowa
ostatnia opera która nie kradła ramu to 12.01, ale znowoz nie obsluguje niektorych certyfikatow, przez co wiele stron nie dziala na niej