Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół
W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody „Gali” i „Świata Kobiety”, za to duży spadek zanotowała „Polityka”.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 11,9 proc. większe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten wzrost był minimalnie mniejszy, natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 11,2 proc.
>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę
„Gala” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) prawie podwoiły w skali roku swoje cenikowe przychody reklamowe - pierwszy magazyn zarobił z reklam 97,5 proc. więcej, a drugi - 82,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast o 67 proc. wzrosły wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Angory” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś).
>>> „Poradnik Domowy” nowym liderem, „Olivia” w dół o 40 proc.
Wzrosty przychodów reklamowych powyżej średniej dla całego segmentu zanotowały też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,6 proc., „Wprost” (AWR Wprost) - 17,8 proc. i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 12,8 proc. Więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiły też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 10,6 proc., „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,2 proc., oraz „Claudia” (G+J Polska) - o 4,9 proc.
>>> Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?
Ogółem wszystkie magazyny z pierwszej dziesiątki w lipcu br. zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej. Z czołówki zestawienia wypadły za to „Przyjaciółka”, „Tele Program” i „Polityka”. Przy czym cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” były w minionym miesiącu aż o 42 proc. niższe niż w lipcu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
VII.2011 | VII.2010 | |
Newsweek Polska | 7 709 550 zł | 6 835 916 zł |
Wprost | 6 941 500 zł | 5 894 125 zł |
Tele Tydzień | 6 672 928 zł | 5 488 541 zł |
Twój Styl | 6 634 157 zł | 3 962 357 zł |
Claudia | 5 500 774 zł | 5 244 531 zł |
Viva! | 4 490 895 zł | 4 065 683 zł |
Gala | 4 482 762 zł | 2 270 215 zł |
Świat Kobiety | 4 441 950 zł | 2 429 212 zł |
Forbes | 3 036 650 zł | 2 781 050 zł |
Angora | 2 948 500 zł | 1 765 400 zł |
… | … | … |
Polityka | 2 836 300 zł | 4 888 500 zł |
monitorowane tytuły razem | 187 298 982 zł | 167 306 248 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 208 973 436 zł | 186 798 589 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 21 674 454 zł | 19 492 341 zł |
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół
a reklamodawcy chcieli się reklamować...