SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół

W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody „Gali” i „Świata Kobiety”, za to duży spadek zanotowała „Polityka”.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 11,9 proc. większe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten wzrost był minimalnie mniejszy, natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 11,2 proc.

>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

„Gala” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) prawie podwoiły w skali roku swoje cenikowe przychody reklamowe - pierwszy magazyn zarobił z reklam 97,5 proc. więcej, a drugi - 82,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast o 67 proc. wzrosły wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Angory” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś).

>>> „Poradnik Domowy” nowym liderem, „Olivia” w dół o 40 proc.

Wzrosty przychodów reklamowych powyżej średniej dla całego segmentu zanotowały też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,6 proc., „Wprost” (AWR Wprost) - 17,8 proc. i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 12,8 proc. Więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiły też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 10,6 proc., „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,2 proc., oraz „Claudia” (G+J Polska) - o 4,9 proc.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?

Ogółem wszystkie magazyny z pierwszej dziesiątki w lipcu br. zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej. Z czołówki zestawienia wypadły za to „Przyjaciółka”, „Tele Program” i „Polityka”. Przy czym cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” były w minionym miesiącu aż o 42 proc. niższe niż w lipcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  VII.2011 VII.2010
Newsweek Polska 7 709 550 zł 6 835 916 zł
Wprost 6 941 500 zł 5 894 125 zł
Tele Tydzień 6 672 928 zł 5 488 541 zł
Twój Styl 6 634 157 zł 3 962 357 zł
Claudia 5 500 774 zł 5 244 531 zł
Viva! 4 490 895 zł 4 065 683 zł
Gala 4 482 762 zł 2 270 215 zł
Świat Kobiety 4 441 950 zł 2 429 212 zł
Forbes 3 036 650 zł 2 781 050 zł
Angora 2 948 500 zł 1 765 400 zł
Polityka 2 836 300 zł 4 888 500 zł
monitorowane tytuły razem 187 298 982 zł 167 306 248 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 208 973 436 zł 186 798 589 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 21 674 454 zł 19 492 341 zł


 

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bibo
duzy sukces zespołu renaty bogusz
20 12
odpowiedź
User
Media w kryzysie
97,5 proc więcej z reklam, 87 proc więcej, 67 proc więcej- a dla dziennikarzy 50 proc. mniejsze honoraria i zwolnienia, bo kryzys!
20 12
odpowiedź
User
Bacha
A co z tego mają dziennikarze? Gazeta musi być atrakcyjna, by była kupowana,
a reklamodawcy chcieli się reklamować...
20 12
odpowiedź