Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,21 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Media Expert - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,71 mln spotów reklamowych, o 4,59 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,25 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,57 tys. godzin).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lutym b.r. wyniosły łącznie 2,72 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,34 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,33 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,15 proc. do 236,57 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (210,10 mln zł; + 19,47 proc.). Oczko niżej znalazła się TVP1 (159,02 mln zł; + 8,44 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 90,87 mln zł i wzrostem o 32,55 proc.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 19. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 287,95 proc. do 25,52 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 124,70 mln zł - w lutym 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 36,88 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (92,85 mln zł; do góry o 49,96 proc.) i Polpharma (79,21 mln zł; + 27,89 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów
Ci, co bez sensu wycofali reklamy z TV Republika wrócą, bo im się to po prostu nie opłaca. 8 milionów klientów to ogrom w reklamie.
N
Dorosłe dziecko czy inteligentnyj Bartłomiej?
TV Republika plus. Będzie większy plus.