Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć 2019 rok wzrostem
- Rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu ma szansę w tym roku na niski jednocyfrowy wzrost - uważa Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. Rynek reklamy po 9 miesiącach tego roku spadł o 0,7 proc. rok do roku.
Za najważniejsze działania w ostatnich trzech miesiącach uznano wprowadzenie usługi telewizji internetowej OTT, kupno nowego pakietu Ekstraklasy oraz podpisanie umowy joint venture z TVN Discovery Polska w sprawie stworzenia wspólnej platformy OTT.
Kanały Grupy Telewizji Polsat w rynku oglądalności w grupie komercyjnej osiągnęły w samym III kwartale - 24,8 proc. udziału - 11 proc. Telewizja Polsat, a 13,8 proc. kanały tematyczne. Po III kwartałach - 24,3 proc. (11,2 proc. kanału głównego i 13,1 proc. kanałów tematycznych).
Z kolei jeśli chodzi o przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu, wzrosły one w III kwartale o 3,7 proc. rok do roku - do 250 mln zł. Tym samym udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,1 proc., a w ciągu trzech kwartałów dało to wzrost o 1,7 proc. rok do roku - do 845 mln zł (przy spadku całego rynku reklamy TV o 0,7 proc.). Grupa osiągnęła udział w rynku reklamy na poziomie 27,7 proc.
- To kolejny bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat, między innymi dzięki bardzo udanej i chętnie oglądanej jesiennej ramówce, w której sprawdziły się i kontynuowane formaty, i nowości. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat, a wyniki są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy wzrosły w obydwu okresach - o 3,7% w III kwartale i 1,7% w ciągu 9 miesięcy - przy lekkim spadku całego rynku reklamy TV i sponsoringu w 9-miesięcznym okresie - komentował Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Pytany przez nas o prognozy na ostatni kwartał tego roku, Janowski odpowiedział: - Na 2019 rok podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego 1-cyfrowego wzrostu, aczkolwiek będzie to raczej bardzo niska wartość. Grudzień pokaże, czy rynek wyjdzie na plus. Przyszły rok to również raczej niski jednocyfrowy wzrost - skomentował prezes Telewizji Polsat w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Strategia: internet, telefon, telewizja: wszędzie
Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. strategii w Cyfrowym Polsacie i Polkomtelu przypomniał, że Grupa kontynuuje strategię zgodnie z hasłem „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”.
Dlatego wkrótce po uruchomieniu telewizji kablowej z technologią IPTV, kilka miesięcy temu zaproponowano telewizję internetową OTT z dekoderem EVOBOX Stream. Umożliwia ona odbiór kanałów telewizyjnych przez internet od dowolnego dostawcy i umożliwia wybór pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera, przy braku umowy.
Jednocześnie Grupa CP rozszerzyła swoje portfolio o kanały sportowe: Canal+ Sport 3 i 4 i dokupiła pozostałe udziały Eleven Sports. Za pośrednictwem kanałów nadawcy można oglądać m.in. Ligę Mistrzów, Ligę Europy oraz PKO BP Ekstraklasę. Łączna liczba wykupionych pakietów płatnej telewizji w modelu kontraktowym miała sięgnąć poziomu 5 milionów.
Według danych Cyfrowego Polsatu (za agencją Starcom), wydatki na reklamę telewizyjną i sponsoring w I-III kw. tego roku spadły o 0,7 proc. rok do roku do 3 047 mln zł. Natomiast przychody w pierwszych trzech kwartałach Grupy Polsat wzrosły o 1,7 proc. rok do roku - do 845 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej ma szansę zakończyć 2019 rok wzrostem