SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek sprzedaży podróży online wart 533 mld USD

O 13,3 proc., do 533,5 miliarda dolarów, wzrosła w 2015 roku wartość rynku sprzedaży podróży w przestrzeni cyfrowej - szacuje firma eMarketer.

Dwucyfrowe tempo wzrostu ma zostać utrzymane także w 2016 roku, kiedy wartość rynku ma wzrosnąć o 11,2 proc., do 593,2 miliarda dolarów.

Kolejne lata mają przynieść nieco niższy, ale stabilny wzrost, dzięki czemu w roku 2019 rynek sprzedaży podróży online ma osiągnąć wartość 762,3 miliarda dolarów.

Do rozwoju omawianego rynku w dużej mierze ma się przyczynić szybko rosnąca popularność zakupu wycieczek online w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Tylko w pierwszym z nich na 2015 rok spodziewany jest wzrost o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem 2014, do 139,1 miliarda dolarów, a kolejne trzy lata mają przynieść tam wzrost sprzedaży o ponad 75 miliardów dolarów. Dzięki temu do 2018 roku region Azji i Pacyfiku ma wyprzedzić Amerykę Północną, stając się największym na świecie rynkiem sprzedaży podróży w przestrzeni cyfrowej.

Z kolei najszybszym tempem wzrostu w 2015 roku może pochwalić się Ameryka Łacińska. Wartość sprzedaży podróży online wzrosła tam o 20,3 proc., do niemal 30 miliardów dolarów. W skali globalnej daje to jednak tylko 5,6 proc. udziału, co jest wynikiem lepszym jedynie od uzyskanego przez region Bliskiego Wschodu i Afryki (4,5 proc.) oraz Europy Środkowej i Wschodniej (1,8 proc.).

W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedaż podróży w przestrzeni cyfrowej ma w 2015 roku zwiększyć się o 9,7 proc., do 9,7 miliarda dolarów, co jest wynikiem tylko minimalnie lepszym od szacowanego dla samych tylko Indii (9,4 mld USD). Naszemu regionowi nie sprzyja polityczna i gospodarcza niestabilność największego rynku jakim jest Rosja, a także zakaz wyjazdów z niego na Ukrainę oraz do Egiptu i Turcji.

Dwa największe obecnie rynki to Ameryka Północna i Europa Zachodnia, gdzie w mijającym roku wartość sprzedaży podróży online to odpowiednio 179 miliardów dolarów i 151,7 miliarda dolarów. W najbliższych latach oba regiony mają jednak rozwijać się coraz wolniej.

Dołącz do dyskusji: Rynek sprzedaży podróży online wart 533 mld USD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl