SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w I kwartale

W pierwszym kwartale br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajęło „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszym kwartale 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 500 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 3,77 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 564 egz., o 3,26 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 1,95 proc. do 2 874 egz.

Największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 14,97 proc. do 1 727 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w pierwszym kwartale br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku zmalał o 14,92 proc. i wyniósł 616 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym kwartale 2017 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 791 egz., po spadku o 32,74 proc.

Drugi był „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 722 egz., po wzroście o 14,97 proc.

Podium, po awansie z 9. pozycji, uzupełnia „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 192,08 proc. do 701 egz.

Z 22. na 16. lokatę awansował „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 98 egz., po wzroście o 366,67 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 62,24 proc. do 37 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 17. na 21.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w I kwartale

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
giggs
Same dobre wieści dla zarządu Agory, pewnie znów będą wysokie premie.
odpowiedź
User
uczcie się od mistrza
Talaga tylko się pokaże a Rzeczpospolitą wyjmuje i kokietuje: tu ciekawe mamy opinie. przerzuci gazety i "ale wróćmy do rzeczpospolitej" cytuję z pamięci
tak wygląda reklama. się podoba. bo zapewne coś do podobania się znajdzie.

dziennikarze TVP czy tego środowiska: włączyłem tv a tam o przewoźnikach nawet Schetyny nie pokazali. nie idźcie tą drogą. cytuję z pamięci. co ty z opozycją wódkę pijesz? totalnie patrzę. nie trzeźwiejesz
odpowiedź
User
rh minus
Talaga tylko się pokaże a Rzeczpospolitą wyjmuje i kokietuje: tu ciekawe mamy opinie. przerzuci gazety i "ale wróćmy do rzeczpospolitej" cytuję z pamięci
tak wygląda reklama. się podoba. bo zapewne coś do podobania się znajdzie.

dziennikarze TVP czy tego środowiska: włączyłem tv a tam o przewoźnikach nawet Schetyny nie pokazali. nie idźcie tą drogą. cytuję z pamięci. co ty z opozycją wódkę pijesz? totalnie patrzę. nie trzeźwiejesz

A tak konkretnie: o co chodzi?!
odpowiedź