Santander Bank Polska zmniejszył wydatki marketingowe, ma 1,6 mln użytkowników mobilnych
W ub.r. wydatki grupy kapitałowej Santander Bank Polska na marketing i reprezentację zmalały o 2,6 proc. do 184,33 mln zł. Bank ma 2,5 mln aktywnych klientów bankowości internetowej i 1,6 mln użytkowników aplikacji mobilnej.
W 2018 roku wydatki marketingowe grupy Santander Bank Polska wzrosły o 41,4 proc. do 189,32 mln zł, co było związane ze zmianą jesienią 2018 roku nazwy banku (poprzednio funkcjonował jako BZ WBK).
W ub.r. Santander Bank Polska kontynuował komunikację pod hasłem „Bank jaki chcesz”, w reklamach jako narrator nadal występuje prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki. Jesienią bank realizował kampanię wizerunkową, a w okresie letnim promował Konto Jakie Chcę, pokazując w reklamach płatności smartfonem i inteligentnym zegarkiem.
Po wygranym w połowie 2018 roku przetargu kreacją reklam Santander Bank Polska zajmują się agencje Red8 Advertising i FCB Bridge2Fun. Natomiast w listopadzie ub.r. obsługę budżetu mediowego banku utrzymał dom mediowy Starcom.
Więcej na informatykę
Łączne koszty działania grupy Santander Bank Polska zmalały w ub.r. o 1 proc. - z 1,572 do 1,556 mld zł. Nakłady na utrzymanie budynków spadły aż z 346,2 do 128,84 mln zł, na samochody i usługi transportowe oraz transport wartości - z 71,46 do 66,99 mln zł, a na materiały eksploatacyjne, druki, czeki, karty - z 32,71 do 27,28 mln zł.
Natomiast wydatki na eksploatację systemów informacyjnych poszły w górę z 244,44 do 308,34 mln zł, a na pozostałe usługi obce - ze 153 do 164,33 mln zł.
7,2 mln klientów, 2,5 mln w internecie
W prezentacji udostępnionej pod koniec stycznia grupa Santander Bank Polska podała, że na koniec ub.r. miał a7,24 mln klientów (licząc z niewielkim Santander Consumer Bankiem). Liczba jego aktywnych klientów bankowości cyfrowej zwiększyła się w skali roku o 7 proc. do 2,5 mln. Natomiast liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o 17 proc. do 1,6 mln. Wykonali oni w tym kanale 74,5 mln transakcji, o 80 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wartość depozytów w Santander Bank Polska zwiększyła się w ub.r. o 5 proc. do 156,5 mld zł, a udzielonych kredytów brutto - też o 5 proc. do 148,6 mld zł. Łączne fundusze klientów wzrosły o 5 proc. do 173,4 mld zł.
Santander Bank Polska miał 515 oddziałów i zatrudniał 10,9 tys. pracowników, a Santander Consumer Bank - 150 placówek i 2,5 tys. oddziałów.
W segmencie detalicznym portfel Kont Jakie Chcę wzrósł w ub.r. o 65 proc. do 1,78 mln, a sprzedaż kredytów gotówkowych wyniosła 8,5 mld zł, o 73 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy w górę, zysk w dół
Przychody odsetkowe i podobne grupy Santander Bank Polska zwiększyły się rok do roku z 7,21 do 8,46 mld zł, a wpływy z prowizji - z 2,53 do 2,65 mld zł.
Wynik odsetkowy wzrósł z 5,74 do 6,58 mld zł, a prowizyjny - z 2,06 do 2,13 mld zł.
Santander Bank Polska odpisał w ub.r. 1,22 mld zł netto z powodu utraty wartości należności kredytowych, wobec 1,08 mld zł rok wcześniej. Koszty podatku bankowego poszły w górę z 499,8 do 599 mln zł.
Skonsolidowany zysk netto grupy Santander Bank Polska wyniósł w ub.r. 2,444 mld zł, podczas gdy w 2018 roku było to 2,697 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska zmniejszył wydatki marketingowe, ma 1,6 mln użytkowników mobilnych