Scripps będzie nadawać w internecie swoje kanały z targetowanymi reklamami
Scripps Networks Interactive dołączyła do platformy TV Everywhere i będzie udostępniać w internecie wszystkie swoje kanały w USA. Do monetyzacji tych treści będzie służył system Dynamic Ad Insertion (DAI) pozwalający na łatwe targetowanie reklam.
Zgodnie z decyzją kierownictwa Scripps Networks Interactive do internetu trafią takie kanały stacji jak HGTV, Travel Channel, Food Network, DIY Network i Cooking Channel. Ich treść ma być dostępna w technologii streamingu zarówno na stronach internetowych, jak i w specjalnych aplikacjach przeznaczonych do systemów operacyjnych iOS i Android.
Wraz z wprowadzeniem do sieci swoich programów Scripps będzie korzystać z oferowanego przez TV Everywhere systemu reklamowego Dynamic Ad Insertion (DAI). Pozwala on zastosować w linearnym przekazie telewizyjnym nadawanym w internecie metodę łatwego umieszczania i usuwania konkretnych reklam, a także w szybki sposób adresować je do wybranych grup odbiorców, na przykład według ich lokalizacji czy kategorii wiekowych. Dzięki temu można szybko wymierne efekty finansowe związane ze streamingiem treści.
- Jestem przekonany, ze Scripps podąża we właściwym kierunku - podkreśla w rozmowie z serwisem Adweek Matt Smith, chief evangelist w Anvato, firmie będącej operatorem TV Everywhere. - Jeszcze dwa lata temu przeciętny użytkownik nie wiedział co oznacza TV Everywhere. Teraz jest inaczej. Odbiorcy zdają sobie sprawę z tego, że dzięki naszej platformie mogą bez trudu otworzyć w telefonie bądź tablecie odpowiednią aplikację, i śledzić dokładnie to samo, co oglądają w swojej ulubionej stacji na żywo na ekranie telewizora w domu.
Internetowa oferta Scripps jest dostępna wyłącznie dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Zarówno stacja, jak i operator TV Everywhere zapowiadają dalszy rozwój współpracy i wykorzystanie nowych rozwiązań reklamowych pozwalających na dotarcie z przekazem do bardzo wąskich grup docelowych.
Scripps Networks Interactive jest właścicielem kanałów HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców. Kanały Scripps Networks Interactive są też obecne na innych rynkach w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W 2011 r. koncern zawiązał w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfolio UKTV, składające się z 10 kanałów rozrywkowych i lifestylowych. Z kolei na początku lipca br. Scripps sfinalizował zakup 52,7 proc. akcji Grupy TVN oraz Grupy Canal+ i ITI za 584 mln euro, a prawie wszystkie pozostałe skupił niedawno z warszawskiej giełdy.
Dołącz do dyskusji: Scripps będzie nadawać w internecie swoje kanały z targetowanymi reklamami