Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam
Serial „Artyści” oglądało średnio 344 tys. osób. TVP2 w czasie emisji misyjnej produkcji przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 1,95 mln zł.
„Artyści” na antenie TVP2 pokazywani byli w piątki o godz. 22.20, w okresie od 2 września do 21 października br. Średnia widownia wszystkich ośmiu odcinków serialu wyniosła 344 tys. osób, co przełożyło się na 3,27 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,55 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który oglądało 456 tys. widzów.
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
||
AMR |
SHR % |
|||
02-09-2016 |
22:20:04 |
23:07:06 |
456 368 |
4,46% |
16-09-2016 |
22:20:20 |
23:05:59 |
384 818 |
3,87% |
14-10-2016 |
22:21:43 |
23:07:40 |
346 828 |
3,18% |
TVP2 w paśmie nadawania „Artystów” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP1 z udziałem na poziomie 9,40 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był Polsat (8,88 proc.; końcówka „Tańca z gwiazdami” i filmy), a trzeci - TVN (8,68 proc.; pasmo filmowe).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP1 |
989 386 |
9,40% |
379 213 |
7,94% |
634 843 |
9,11% |
Polsat |
935 356 |
8,88% |
504 919 |
10,58% |
669 363 |
9,61% |
TVN |
914 309 |
8,68% |
578 482 |
12,12% |
767 761 |
11,02% |
TVP2 - Artyści |
344 489 |
3,27% |
159 338 |
3,34% |
247 322 |
3,55% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 1,95 mln zł.
„Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, która powstała z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Akcja serialu rozpoczęła się w dniu, w którym zasłużony i wieloletni dyrektor teatru został znaleziony martwy na scenie po tym, jak popełnił „spektakularne” samobójstwo. Na nowego dyrektora powołany został młody reżyser z prowincji (w tej roli Marcin Czarnik).
TVP2 nie planuje drugiego sezonu serialu.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 8,55 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Artyści” śledziło 340 tys. widzów. 2 mln zł z reklam