„M jak miłość” dalej hitem TVP2. Stacja nokautuje konkurencję
Kolejny sezon „M jak miłość” ogląda średnio 5,66 mln osób, tyle samo co w analogicznym okresie ub.r. Produkcja daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 29 sierpnia do 13 września 2016 roku wyniosła 5,66 mln osób. Przełożyło się to na 36,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 32,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można w poniedziałki i wtorki o godz. 20.40.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 5 września br. Przed telewizorami zgromadził on 6,28 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „M jak miłość”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
05-09-2016 |
6 279 256 |
40,07% |
12-09-2016 |
5 962 223 |
38,69% |
13-09-2016 |
5 761 168 |
37,09% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oglądalność „M jak miłość” zmieniła się nieznacznie - widownia minimalnie spadła, ale wzrosły udziały produkcji w rynku (zwłaszcza w grupie komercyjnej). Cztery pierwsze odcinki poprzedniego sezonu serialu (pokazane w okresie od 31 sierpnia do 8 września ub.r.) śledziło 5,69 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 35,40 proc. oraz 29,90 proc. udziału.
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal jest bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajmuje Polsat, który emituje wtedy filmy fabularne oraz program „Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia” i osiąga już tylko 9,69 proc. udziału. Trzeci jest TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” oraz finał „Projektu Lady”; 6,24 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Rozdarte serca”, „Teatr Telewizji”, nowy teleturniej „Ja to znam” i „Wielki test o zdrowiu”; 5,38 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP2 - M jak miłość |
5 656 392 |
36,60% |
1 944 848 |
32,11% |
Polsat |
1 497 718 |
9,69% |
869 563 |
14,36% |
TVN |
964 949 |
6,24% |
497 737 |
8,22% |
TVP1 |
831 797 |
5,38% |
204 471 |
3,38% |
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku.
W sierpniu br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 8,89 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” dalej hitem TVP2. Stacja nokautuje konkurencję
Nawet jakby spadła o połowę to byłby to największy hit serialowy stacji komercyjnej w Polsce. Druga szansa czy Na noże mają po niecałe 1,5 mln….