„FUBAR” nowym hitem Netfliksa
Serial „FUBAR” z główną rolą Arnolda Schwarzeneggera był hitem ubiegłego tygodnia na platformie Netflix. Oglądano go chętnie w ponad 90 krajach.
„FUBAR” zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Netflix Top 10 wśród seriali anglojęzycznych. Komedia sensacyjna z gwiazdorem lat 90. wygenerowała 88,94 miliona wyświetleń, co czyni ją najczęściej oglądanym tytułem minionego tygodnia. Według Netfliksa produkcja pojawiła się w pierwszej dziesiątce w 90 krajach. Naszą recenzję serialu „FUBAR” znajdziecie tutaj.
Pozostałe tytuły w Top 10 seriali anglojęzycznych
„Królowa Charlotta: Opowieść ze świata Bridgertonów” wciąż znajduje się w pierwszej dziesiątce, zajmując trzecie miejsce z 42,9 milionami godzin oglądania. Ponieważ prequel „Bridgertonów” zbliża się do końca 28-dniowego okna pomiarowego, wydaje się mało prawdopodobne, aby w tym momencie był w stanie zająć miejsce wśród najpopularniejszych seriali Netfliksa wszech czasów, choć będzie bliski tego osiągnięcia. Od debiutu 4 maja zgromadził 432,2 mln godzin wyświetleń. Musiałby przekroczyć 511 milionów godzin oglądania do 1 czerwca, aby znaleźć się na liście i wyprzedzić produkcję „Kim jest Anna”.
Warto zauważyć, że serial „Królowa Charlotta” to tylko sześć godzinnych odcinków, co sprawia, że oglądalność prequela „Bridgertonów” jest jak dotąd znacząca, niezależnie od tego, czy trafi na tę najbardziej prestiżową listę. Wszystkie seriale, które znalazły się na liście najpopularniejszych seriali wszech czasów, składają się z co najmniej ośmiu odcinków, w tym oba sezony „Bridgertonów”. Oznacza to, że krótsze produkcje musi obejrzeć więcej osób, aby osiągnęły wynik podobny do seriali np. 10-odcinkowych.
Powrót po latach
Zwykle Top 10 Netfliksa faworyzuje nowe projekty, ale w tygodniu od 22 do 28 maja gigant streamingu doświadcza potęgi TikToka i dzięki temu serial „Sprzątaczka” wraca na anglojęzyczną listę seriali. Ponad rok po premierze produkcja stworzona przez Margaret Qualley zaczęła zdobywać popularność na TikToku. To sprawiło, że limitowana seria zapewniła sobie ósme miejsce wśród seriali anglojęzycznych w minionym tygodniu z 14 milionami godzin oglądania. Jak widać, widownia też potrafi zaskoczyć Netflix, odgrzebując serial z przeszłości.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: „FUBAR” nowym hitem Netfliksa