„Zagłada domu Usherów” dwukrotnie pokonała „W garniturach” i stała się hitem Netfliksa w minionym miesiącu
Najnowszy i ostatni serial Mike’a Flanagana dla Netfliksa zatytułowany „Zagłada domu Usherów” odniósł sukces, jakiego nie udało się osiągnąć żadnemu innemu serialowi od czasu, gdy produkcja „W garniturach” w czerwcu szturmem podbiła świat streamingu.
„Zagłada domu Usherów” (naszą recenzję znajdziecie tutaj) utrzymała się na pierwszym miejscu na liście przebojów Nielsena drugi tydzień z rzędu od 16 do 22 października, osiągając 1,5 miliarda obejrzanych minut. To 19 proc. wzrost oglądalności w porównaniu z poprzednim tygodniem, kiedy serial zadebiutował w serwisie Netflix. To też jedyny raz, odkąd w czerwcu na platformie Netflix pojawił się dramat prawniczy USA Network pt. „W garniturach”, kiedy inny serial zajmował pierwsze miejsce dwa tygodnie z rzędu.
Inny przypadek, kiedy serial zdołał prześcignąć „W garniturach”, miał miejsce 11 września, gdy „Virgin River” zdominowało listę na tydzień. Jednak nawet na drugim miejscu „W garniturach” nadal daje radę. W tym okresie serial zgromadził kolejne 1,1 miliarda minut oglądania, co stanowi 18. tydzień z rzędu, w którym udało mu się przekroczyć próg 1 miliarda minut. Według Nielsena w ciągu ostatnich 18 tygodni serial „W garniturach” odnotował 45,4 miliarda minut oglądania, co jest praktycznie niespotykane.
Fenomen „W garniturach”
Warto zaznaczyć, że na Netfliksie i na platformie Peacock dostępnych jest ponad 100 odcinków serialu, dzięki czemu jest w stanie utrzymać tak wysoką oglądalność przez kilka miesięcy. Jak już wcześniej zauważył amerykański serwis Deadline, oglądalność serialu nieznacznie spadła w ciągu ostatnich kilku tygodni według raportów Nielsena, co oznacza, że widzowie powoli zbliżają się do końca oglądania dziewięciosezonowego hitu. Wygląda jednak na to, że serial będzie pojawiać się na listach przebojów Nielsena przynajmniej do końca roku.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: „Zagłada domu Usherów” dwukrotnie pokonała „W garniturach” i stała się hitem Netfliksa w minionym miesiącu