Serwisy radiowe: na czele Eska.pl przed RadioZET.pl, w dół strony RMF FM, Tokfm.pl i PolskieRadio.pl (TOP17)
Wśród serwisów stacji radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl i RadioZET.pl, a na najdłużej internautów przyciągają RMFon.pl, Tuba.pl i Open.fm. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały RMF24.pl, RMFon.pl, Tokfm.pl, EskaGo.pl i PolskieRadio.pl, a niewielkie wzrosty - Tuba.pl i RadioZET.pl.
Według badania Gemius/PBI w marcu br. serwis Eska.pl (ZPR Media) odwiedziło 4,38 mln realnych użytkowników (czyli 15,83 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 15,59 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 8:13 minuty (8 minut i 13 sekund). RadioZET.pl (Eurozet) zanotowało natomiast 3,08 mln użytkowników, 14,35 mln odsłon i 28:38 minuty średniego czasu korzystania.
Po kilkanaście mln odsłon miały jeszcze PolskieRadio.pl (11,76 mln) i RMF24.pl (12,71 mln). Z RMF FM związane są jeszcze dwie witryny: będąca wizytówką stacji RMF.FM (2 mln użytkowników i 6,82 mln odsłon) i pełniący funkcję playera RMFon.pl (840,9 tys. użytkowników i 6,76 mln odsłon).
Z tego ostatniego przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny i 4:50 minuty. Tuba.pl (Agora) zanotowała 2 godziny i 27:36 minuty średniego czasu korzystania, Open.fm (Grupa Wirtualna Polska) - 2 godziny i 47:09 minuty, a EskaGO.pl (ZPR Media) - 2 godziny i 16:07 minuty.
Oprócz RadioZET.pl w zestawieniu jest inna witryna Eurozetu - Antyradio.pl (972,5 tys. użytkowników i 3,7 mln odsłon). ZPR Media oprócz Eska.pl i EskaGO.pl reprezentują Eskarock.pl (620,5 tys. użytkowników i 937,3 tys. odsłon) i Voxfm.pl (241,8 tys. użytkowników i 722,2 tys. odsłon), a Grupę RMF - RMFmaxxx.pl (791,2 tys. użytkowników i 2,16 mln odsłon).
W rankingu są dwa serwisy rozgłośni regionalnych: RadioKrakow.pl i RadioSzczecin.pl.
Najpopularniejsze serwisy radiowe w marcu 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
eska.pl |
4 381 821 |
15 594 568 |
0:08:13 |
15,83% |
radiozet.pl |
3 083 701 |
14 351 492 |
0:28:38 |
11,14% |
polskieradio.pl |
2 351 085 |
11 716 035 |
0:02:10 |
8,49% |
rmf.fm |
2 008 391 |
6 817 051 |
0:03:17 |
7,26% |
rmf24.pl |
1 910 113 |
12 713 293 |
0:02:20 |
6,90% |
tokfm.pl |
1 059 232 |
5 638 034 |
0:01:34 |
3,83% |
antyradio.pl |
972 475 |
3 702 271 |
0:33:58 |
3,51% |
rmfon.pl |
840 869 |
6 762 350 |
4:04:50 |
3,04% |
rmfmaxxx.pl |
791 191 |
2 159 138 |
0:01:29 |
2,86% |
eskago.pl |
658 988 |
2 524 017 |
2:16:07 |
2,38% |
eskarock.pl |
620 520 |
937 265 |
0:08:29 |
2,24% |
tuba.pl |
483 786 |
2 366 128 |
2:27:36 |
1,75% |
open.fm |
275 029 |
3 359 238 |
2:47:09 |
0,99% |
radiomaryja.pl |
244 340 |
670 721 |
0:02:03 |
0,88% |
voxfm.pl |
241 807 |
722 243 |
0:25:18 |
0,87% |
radiokrakow.pl |
134 858 |
762 328 |
0:01:17 |
0,49% |
radioszczecin.pl |
131 087 |
520 745 |
0:01:56 |
0,47% |
Tylko na komputerach Eska.pl miała 2,3 mln użytkowników i 5,84 mln odsłon, a RadioZET.pl - 1,63 mln użytkowników i prawie 6 mln odsłon. Natomiast PolskieRadio.pl przy 1,39 mln użytkowników zanotowało 10,07 mln odsłon, przy czym odwiedzający spędził średnio na stronie tylko 2 minuty i 22 sekundy.
Za to z RMFon.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny i 45:52 minuty, z EskaGo.pl - 3 godziny i 2:02 minuty, z Tuba.pl - 3 godziny i 43 sekundy, a z Open.fm - 2 godziny i 47:09 minuty.
Najpopularniejsze serwisy radiowe w marcu 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
eska.pl |
2 297 435 |
5 845 323 |
0:17:56 |
8,30% |
radiozet.pl |
1 634 283 |
5 957 672 |
1:11:46 |
5,90% |
polskieradio.pl |
1 387 992 |
10 066 920 |
0:02:22 |
5,01% |
rmf.fm |
1 037 072 |
2 988 203 |
0:06:34 |
3,75% |
rmf24.pl |
704 826 |
4 000 429 |
0:03:11 |
2,55% |
tokfm.pl |
704 469 |
3 671 072 |
0:01:47 |
2,54% |
rmfon.pl |
648 702 |
5 708 150 |
4:45:52 |
2,34% |
rmfmaxxx.pl |
451 899 |
1 240 027 |
0:01:40 |
1,63% |
antyradio.pl |
421 021 |
1 632 087 |
1:19:17 |
1,52% |
eskago.pl |
423 898 |
1 857 106 |
3:02:02 |
1,53% |
tuba.pl |
358 002 |
1 937 677 |
3:00:43 |
1,29% |
eskarock.pl |
317 672 |
440 705 |
0:20:03 |
1,15% |
open.fm |
275 029 |
3 359 238 |
2:47:09 |
0,99% |
radiomaryja.pl |
167 387 |
551 168 |
0:02:44 |
0,60% |
radiokrakow.pl |
134 858 |
762 328 |
0:01:17 |
0,49% |
voxfm.pl |
121 673 |
374 527 |
0:43:28 |
0,44% |
radioszczecin.pl |
101 315 |
490 331 |
0:02:10 |
0,37% |
Na urządzeniach mobilnych czołowe serwisy zanotowały więcej odsłon niż na komputerach. Eska.pl miała 9,75 mln odsłon (wobec 5,85 mln na komputerach), RadioZET.pl - 8,39 mln (5,96 mln na komputerach), RMF24.pl - 8,71 mln (4 mln na komputerach), a RMF.FM - 3,83 mln (2,99 mln na komputerach).
Za to PolskieRadio.pl na smartfonach i tabletach przy 1,07 mln użytkowników zanotowało 1,65 mln odsłon, wobec 10,07 mln odsłon na komputerach
Najpopularniejsze serwisy radiowe w marcu 2017 r. na urządzeniach mobilnych |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
eska.pl |
2 528 200 |
9 749 245 |
0:02:48 |
9,13% |
radiozet.pl |
1 643 097 |
8 393 820 |
0:01:37 |
5,94% |
rmf24.pl |
1 288 144 |
8 712 864 |
0:01:51 |
4,65% |
rmf.fm |
1 119 414 |
3 828 848 |
0:00:49 |
4,04% |
polskieradio.pl |
1 066 968 |
1 649 116 |
0:01:26 |
3,85% |
antyradio.pl |
578 422 |
2 070 184 |
0:02:04 |
2,09% |
tokfm.pl |
512 929 |
1 966 962 |
0:01:12 |
1,85% |
rmfmaxxx.pl |
375 444 |
919 111 |
0:01:14 |
1,36% |
eskarock.pl |
347 717 |
496 560 |
0:00:43 |
1,26% |
rmfon.pl |
253 815 |
1 054 201 |
0:36:53 |
0,92% |
eskago.pl |
246 715 |
666 911 |
0:22:38 |
0,89% |
tuba.pl |
131 019 |
428 451 |
0:14:00 |
0,47% |
voxfm.pl |
124 056 |
347 716 |
0:07:27 |
0,45% |
radiomaryja.pl |
77 676 |
119 553 |
0:00:11 |
0,28% |
W skali roku Eska.pl na komputerach zanotowała spadek zasięgu z 11,11 do 8,3 proc., czyli o 25,3 proc. (wielkość zmiany liczby użytkowników jest mniej miarodajna, ponieważ w marcu ub.r. ogólna liczba polskich internautów była znacznie niższa niż w br.). Jednocześnie liczba odsłon witryny zmalała o 1,9 mln (to 24,5 proc. w dół), a średni czas korzystania przez użytkownika wydłużył się o 51 sekund (czyli 5 proc.).
Jeszcze mocniej zmalały zasięgi stron RMF24.pl (o 40,1 proc.), RadioSzczecin.pl (o 38,3 proc.), Voxfm.pl (o 37,1 proc.), EskaGo.pl (o 36 proc.), RMFon.pl (o 35,9 proc.), Tokfm.pl (o 31,2 proc.), Open.fm (o 29,8 proc.) i RMF.FM (o 27,5 proc.), natomiast PolskieRadio.pl straciło 23,3 proc. Jednocześnie RMFon.pl zanotowało spadek liczby odsłon o 2,98 mln (czyli 34,3 proc.), RMF.FM - o 1,36 mln (31,2 proc.), RMF24.pl - też o 1,36 mln (25,3 proc.), PolskieRadio.pl - 1,34 mln (11,7 proc.). Po ponad 30 proc. odsłon straciły również RMFmaxxx.pl, RadioMaryja.pl i Voxfm.pl.
Za to RadioZET.pl miało o 4,2 proc. wyższy zasięg i 218,8 tys. odsłon (3,8 proc.) więcej niż rok wcześniej, a Tuba.pl - o 1,6 proc. wyższy zasięg i 53,7 tys. odsłon (2,8 proc.) więcej. Przeciętny czas korzystania przez użytkownika z RadioSzczecin.pl wydłużył się o 41,3 proc. (z 1:32 do 2:10 minuty), z Antyradio.pl - o 17,3 proc. (z 58:56 minuty do godziny i 19:17 minuty).
Dołącz do dyskusji: Serwisy radiowe: na czele Eska.pl przed RadioZET.pl, w dół strony RMF FM, Tokfm.pl i PolskieRadio.pl (TOP17)