Serwisy VoD tracą krocie na współdzieleniu kont. 9,1 mld dolarów w 2019 roku
Platformy VoD działające obecnie na rynku coraz dotkliwiej odczuwają zjawisko współdzielenia kont przez użytkowników. Według szacunków w 2019 roku serwisy streamingowe straciły 9,1 mld dolarów przez udostępnianie danych do płatnych kont. Do takiego procederu przyznaje się ponad 30 procent użytkowników w USA, a do 2024 roku straty z tytułu współdzielenia kont mogą wzrosnąć do kwoty 12,5 mld dolarów.
Dane dotyczące strat ponoszonych przez serwisy VoD z powodu współdzielenia kont podała cytowana przez Hollywood Reporter firma analityczna Parks Associates.
Według analiz w 2019 r. przychody platform streamingowych były niższe o 9,1 mld dol. przez to, że ich subskrybenci udostępniają dane logowania do konta członkom rodziny czy znajomym.
W USA zgodnie z badaniami 31 proc. użytkowników płatnych serwisów VoD przyznaje się do udostępniania kont innym osobom. Aż 64 proc. respondentów w wieku 13 – 24 lata potwierdza stosowanie takiej praktyki, podczas gdy w grupie wiekowej ponad 35 lat ten odsetek wynosi 16 proc. Według prognoz ekspertów w 2024 r. straty serwisów VoD związane ze współdzieleniem kont sięgną kwoty 12,5 mld dol.
Tom Rutledge, szef Charter Communications podczas niedawnej konferencji dla inwestorów przyznał, że zjawisko współdzielenia kont staje się czynnikiem pustoszącym ekosystem VoD. Na potwierdzenie tego Rutledge podał, że w USA połowa gospodarstw domowych składa się z jednego lub dwóch mieszkańców, podczas gdy na powiązanych z nimi profilach notuje się w jednym momencie nawet 5 uruchomionych sesji na różnych ekranach.
Według analityków do tej pory większość platform VoD patrzyło przez palce na fakt współdzielenia kont przez użytkowników, bowiem stawiały bardziej na rozpoznawalność własnej marki i zakładały, że część osób mających dostęp do treści w niedozwolony sposób prędzej czy później zacznie na własną rękę płacić subskrypcję. Jednak w miarę jak biznes poszczególnych platform dojrzewa będą one musiały podjąć odpowiednie działania zmierzające do ograniczenia wspomnianego procederu. Rosnący problem dostrzegł m.in. Netflix, który zaczął szukać rozwiązań zmierzających do ograniczenia zjawiska współdzielenie kont.
Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD tracą krocie na współdzieleniu kont. 9,1 mld dolarów w 2019 roku
Początkowo - przymykać oko, przyzwyczajać ludzi do wygody, zniechęcić do piractwa i przy okazji do zakupów "na własność".
A gdy osiągnęło się określony poziom popularności - "zaciskać więzy subskrypcji".