SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP w sklepach stacjonarnych rośnie mocniej niż w e-commerce. Trzy czwarte sprzedaży z Sinsay i Reserved

W zeszłym kwartale finansowym koncern odzieżowy LPP osiągnął wzrost przychodów o 39,3 proc. do 4,37 mld zł, przy czym tylko w e-commerce dynamika wyniosła 23,3 proc. Firma w przyszłym planuje przeznaczyć na inwestycje 1,05 mld zł.

Grupa kapitałowa LPP, do której należą marki odzieżowe House, Reserved, Sinsay, Mohito i Cropp, w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli od sierpnia do października br., miała 395,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 627,6 mln zł zysku przed rokiem. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 386,9 mln zł zysku.

Zysk operacyjny wyniósł 511,8 mln zł i był niższy o 17,5 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes przewidywał 525,9 mln zł zysku operacyjnego. EBITDA firmy sięgnęła 798 mln zł (spadek o 7,4 proc. rdr) i była zgodna z oczekiwaniami na poziomie 799 mln zł.

Sprzedaż grupy LPP prawie 40 proc. w górę

Przychody grupy LPP wyniosły 4,367 mld zł (wzrost o 39,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,3 mld zł.

Z kanału internetowego grupa LPP uzyskała ponad 1,0 mld zł przychodów (wzrost o 23,3 proc. rdr), co stanowiło ok. 24 proc. całości sprzedaży grupy.

Marża brutto na sprzedaży spadła w trzecim kwartale o 7,1 p.p. rdr do 51,2 proc. Jak tłumaczy spółka, jednym z czynników była wysoka baza z roku poprzedniego. Dodatkowo czynnikiem rozwadniającym marżę brutto był rosnący udział marki Sinsay w sprzedaży grupy. Do spadku marży przyczyniły się też większe rdr promocje produktów pierwotnie przeznaczonych na rynki wschodnie oraz mniej korzystny kurs USD/PLN.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty sprzedażowe, ogólne i administracyjne wzrosły w trzecim kwartale o 49,4 proc. rdr, co wynika z wyższych kosztów sklepów (wyższe czynsze, koszty personelu i pozostałe koszty) oraz rosnących kosztów e-commerce.

Narastająco, po trzech kwartałach 2022/23 grupa miała 909,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej, 1.024,2 mln zł EBIT i 11,7 mld zł przychodów. W analogicznym okresie rok wcześniej zysk netto j.d. wynosił 1.108,2 mln zł, EBIT 973,7 mln zł, a przychody 7,94 mld zł (dane po przekształceniu).

Mniejszy udział e-commerce, 1,8 tys. sklepów stacjonarnych

Udział e-commerce w przychodach sprzedażowych grupy LPP w trzecim kwartale br. wyniósł 23,6 proc., wobec 26,7 proc. rok wcześniej.

W trzech kwartałach sprzedaż internetowa zwiększyła się o 28,8 proc. - z 2,52 do 3,24 mld zł. W konsekwencji jej udział w łącznych wpływach zmalał z 31,7 do 27,6 proc.

W ujęciu trzech kwartałów przychody z marki Sinsay wzrosły rok do roku z 2,39 do 4,63 mld zł, a z Reserved - z 3,27 do 4,1 mld zł. Ta pierwsza stanowiła już 39,5 proc. sprzedaży firmy, a druga - 34,9 proc.

Przychody w Polsce zwiększyły się z 3,92 do 5,08 mld zł, a na rynkach zagranicznych - z 4,02 do 6,66 mld zł.

Na koniec października br. do grupy LPP należało 1 837 sklepów stacjonarnych, z czego 636 marki Sinsay, 353 Reserved, 317 House, 315 Cropp i 216 Mohito.

Celem dwucyfrowy wzrost w e-commerce

W sprawozdaniu grupa LPP poinformowała, że spodziewa się w roku obrotowym 2023/24 dwucyfrowego wzrostu przychodów, wzrostu rdr marży brutto na sprzedaży i marży operacyjnej - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Jak podano w prezentacji, celem na 2023/24 rok jest też dwucyfrowy wzrost sprzedaży online.

Grupa LPP zakłada w roku obrotowym 2023/24 wzrost powierzchni sklepów o 18 proc. rdr, CAPEX w wysokości 1,05 mld zł - podała spółka w raporcie.

Jak podano, 800 mln zł zaplanowano na rozwój sieci salonów, 170 mln zł na infrastrukturę oraz 80 mln zł na IT. LPP podało, że priorytetowy będzie rozwój salonów marki Sinsay.

Dołącz do dyskusji: LPP w sklepach stacjonarnych rośnie mocniej niż w e-commerce. Trzy czwarte sprzedaży z Sinsay i Reserved

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl