RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte
Od grudnia ub.r. do lutego br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności. Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę notującą największy spadek w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2017 roku do lutego 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 11,7 proc. (udział tej stacji względem fali grudzień 2016 - luty 2017 zmalał o 1,2 pkt. proc.). To najniższy wynik słuchalności w historii badania Radio Track. Od maja 2017 roku stacja ma nowego naczelnego - Jarosława Paszkowskiego zastąpił Sławomir Assendi - a we wrześniu zmieniono ramówkę.
Przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 12 pkt. proc. do 15,2 pkt. proc. względem analogicznego okresu rok wcześniej. Małgorzata Kozieł, rzecznik prasowa Eurozetu, proszona przez Wirtualnemedia.pl o komentarz w tej sprawie odpowiada krótko: - Jesteśmy na etapie pracy nad zmianami programowymi, które już wkrótce zakomunikujemy.
Podium uzupełnia publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po spadku o 1,7 pkt. proc. Jak już informowaliśmy pod koniec lutego br. nowym dyrektorem Programu 1 Polskiego Radia został Michał Mońko. Miesiąc wcześniej z tej funkcji zrezygnował Rafał Porzeziński.
Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa. Jej udział w rynku wyniósł 7,3 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc.
Na piątą lokatę spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to najniższy wynik słuchalności tej stacji przynajmniej od 2008 roku). Udział PR 3 poszedł w dół o 2,1 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wysoki wzrost, wynoszący 0,7 pkt. proc., zanotowała stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 3,4 proc. Znaczący wzrost osiągnęło również Polskie Radio 24 - do góry o 0,3 pkt. proc. do 0,6 proc.
Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. wyniósł 0,6 proc., czyli 0,3 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte
Panie Sławku, my nic nie musimy robić, bo sam Pan nam wpychasz słuchaczy na antenę. Dziękujemy. Dalej tak przymulajcie w zet. Cały rynek komercyjny radiowy na tym korzysta.