Social media a email marketing (infografika)
18,3 proc. marketerów zamieszcza w wysyłanych emailach przyciski szybkiego udostępniania na portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 115 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez GetResponse.
Z badania wynika, że 18,3 proc. marketerów udostępnia wysyłane emaile na portalach społecznościowych. 51,9 proc. takich wiadomości zawiera możliwość szybkiego udostępnienia na jednym portalu, 40,6 proc. - na dwóch, a 7,4 proc. - na trzech. Tylko w 0,1 proc. wiadomości znalazły się przyciski udostępnienia aż w czterech różnych portalach społecznościowych.
Bezkonkurencyjnie najpopularniejszym portalem wśród email marketerów jest Facebook. Aż 91,6 proc. udostępnianych wiadomości ukazuje się właśnie w tym serwisie. Na Twitterze za pomocą przycisków umieszczanych w wiadomości udostępnianych jest 46,1 proc. newsletterów, a na portalu LinkedIn - 8,5 proc.
Wiadomości email, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania na social media osiągnęły wskaźnik kliknięć na poziomie 5,6 proc., a wiadomości bez przycisków – 2,6 proc. Oznacza to, że wiadomości zintegrowane z mediami społecznościowymi uzyskały średnio o 115 proc. wyższy wskaźnik kliknięć.
Najczęściej klikanym przyciskiem szybkiego udostępniania okazał się LinkedIn. Jego wskaźnik kliknięć osiągnął 9,6 proc., natomiast w przypadku Facebooka było to 5,6 proc., a Twittera – 5 proc.
GetResponse zbadał popularność oraz efektywność udostępniania wysyłanych newsletterów na najpopularniejszych portalach społecznościowych - Facebooku, Twitterze oraz LinkedIn. Przeanalizowane w tym celu zostały ponad 2 miliony wiadomości wysłanych przez amerykańskich użytkowników GetResponse.
Dołącz do dyskusji: Social media a email marketing (infografika)