500 tys. widzów „Sondy 2” w nowym paśmie
Piąty sezon „Sondy 2” śledzi średnio 500 tys. widzów, o 42 tys. osób więcej niż czwartą odsłonę audycji pokazywaną w innych pasma. TVP1 w czasie nadawania misyjnej produkcji wypada najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów.
Program „Sonda 2” od jesieni 2017 roku pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.
Średnia widownia pierwszych trzech premierowych odcinków piątej edycji „Sondy 2” emitowanych w niedziele po godz. 14.00 w okresie od 4 do 25 marca br. wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,22 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 542 tys. widzów (szczegółowe dane dotyczące topowych odcinków portalowi Wirtualnemedia.pl udostępnił Mediacom).
TVP1 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie jest TVP2, która pokazuje wówczas teleturnieje „Familiada” i „Koło fortuny”, co przełożyło się na 22,42 proc. udziału. Drugi jest Polsat (pasmo filmowe; 6,79 proc. udziału), a trzeci - TVN (gł. powtórki „Drugiej szansy”; 5,29 proc. udziału).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Dla porównania, trzecią transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 5 marca do 11 czerwca ub.r. (w TVP2 w niedziele około godz. 14.35) śledziło 550 tys. osób, co dało stacji 6,29 proc. udziału w 4+, 3,95 proc. w 16-49 oraz 5,14 proc. w 16-59. Oznacza to, że cykl stracił 50 tys. widzów.
Z kolei średnia widownia całego czwartego sezonu produkcji emitowana już w TVP1 z licznymi przerwami w emisji była o 42 tys. osób wyższa - wyniosła ona 458 tys. oglądających, co dało stacji 4,25 proc. udziału w 4+, 2,98 proc. w 16-49 oraz 3,36 proc. w 16-59 (dane udostępnione przez Mediacom).
Od września do grudnia ub.r. cykl emitowano o godz. 16.30 i śledziło go 586 tys. widzów. Z kolei odcinki pokazywane w styczniu i lutym br. o godz. 9.45 miały 275 tys. widzów.
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 500 tys. widzów „Sondy 2” w nowym paśmie