SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

500 tys. widzów „Sondy 2” w nowym paśmie

Piąty sezon „Sondy 2” śledzi średnio 500 tys. widzów, o 42 tys. osób więcej niż czwartą odsłonę audycji pokazywaną w innych pasma. TVP1 w czasie nadawania misyjnej produkcji wypada najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów.

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVPdr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP

Program „Sonda 2” od jesieni 2017 roku pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.

Średnia widownia pierwszych trzech premierowych odcinków piątej edycji „Sondy 2” emitowanych w niedziele po godz. 14.00 w okresie od 4 do 25 marca br. wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,22 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 542 tys. widzów (szczegółowe dane dotyczące topowych odcinków portalowi Wirtualnemedia.pl udostępnił Mediacom).

TVP1 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Bezkonkurencyjnym liderem w tym paśmie jest TVP2, która pokazuje wówczas teleturnieje „Familiada” i „Koło fortuny”, co przełożyło się na 22,42 proc. udziału. Drugi jest Polsat (pasmo filmowe; 6,79 proc. udziału), a trzeci - TVN (gł. powtórki „Drugiej szansy”; 5,29 proc. udziału).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Dla porównania, trzecią transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 5 marca do 11 czerwca ub.r. (w TVP2 w niedziele około godz. 14.35) śledziło 550 tys. osób, co dało stacji 6,29 proc. udziału w 4+, 3,95 proc. w 16-49 oraz 5,14 proc. w 16-59. Oznacza to, że cykl stracił 50 tys. widzów.

Z kolei średnia widownia całego czwartego sezonu produkcji emitowana już w TVP1 z licznymi przerwami w emisji była o 42 tys. osób wyższa - wyniosła ona 458 tys. oglądających, co dało stacji 4,25 proc. udziału w 4+, 2,98 proc. w 16-49 oraz 3,36 proc. w 16-59 (dane udostępnione przez Mediacom).

Od września do grudnia ub.r. cykl emitowano o godz. 16.30 i śledziło go 586 tys. widzów. Z kolei odcinki pokazywane w styczniu i lutym br. o godz. 9.45 miały 275 tys. widzów.

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

Jak już informowaliśmy, w wiosennej ramówce tego roku TVP1 pokaże przynajmniej 10 nowych odcinków misyjnego cyklu.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: 500 tys. widzów „Sondy 2” w nowym paśmie

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ścisłowiec
Zyskuje, a więc ok. To jest program stricte misyjny, o naukach ścisłych. No nie oszukujmy się, M jak miłość nie pokona. Czy ludzie jeszcze chcą takie programy oglądać? Mam nadzieję, że jeszcze tak, a Hipnoza, burdel pożaru, szkoła czy trudne sprawy odejdą kiedyś w niebyt.
odpowiedź
User
kaak
Program dobry, misyjny i jak najbardziej potrzebny, ale z Familiadą nie wygra nic. No może jedynie skoki w zimę. 14:00 w niedzielę nie jest zbyt dobrą porą dla tego programu.
odpowiedź
User
Karol
Dlaczego w pisowsko-trollskim słowniku definicja programu misyjnego to taki, którego nikt nie ogląda?
odpowiedź