Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników
W okresie od maja do października 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2014 roku sięgało 23,47 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,62 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,39 proc. respondentów (spadek o 2,97 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,18 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,08 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,91 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,44 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,62 proc. czytelników, czyli o 2,23 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,93 proc. do 5,18 proc.
Tygodniki 15-75 |
maj 2014 : październik 2014 |
maj 2013 : październik 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
23,47% |
26,09% |
Życie na Gorąco |
14,39% |
17,36% |
Chwila dla Ciebie |
11,18% |
14,08% |
Angora |
9,91% |
12,35% |
Newsweek |
6,62% |
8,86% |
Auto Świat |
5,49% |
6,98% |
Wprost |
5,18% |
5,93% |
Twoje Imperium |
4,31% |
5,16% |
To & Owo |
4,29% |
4,93% |
Polityka |
4,01% |
4,85% |
Gość Niedzielny |
4,00% |
3,90% |
Na Żywo |
3,84% |
4,86% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,97% |
3,42% |
Rewia |
2,59% |
3,14% |
Motor |
2,49% |
2,90% |
Świat & Ludzie |
2,03% |
2,46% |
Teleprogramy |
1,79% |
2,10% |
W Sieci |
1,38% |
1,12% |
Teraz |
1,24% |
1,33% |
Tygodnik Siedlecki |
0,59% |
0,75% |
MM Moje Miasto |
0,51% |
0,44% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,49% |
0,75% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,48% |
0,47% |
Teraz Opole |
0,03% |
0,03% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-prasy-stawiaja-na-grupe-komercyjna-16-59-lat-wysokie-dochody).
W tej grupie wiekowej jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska” - miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
maj 2014 : październik 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
23,08% |
Życie na Gorąco |
12,88% |
Chwila dla Ciebie |
10,38% |
Angora |
9,86% |
Newsweek |
7,13% |
Auto Świat |
6,30% |
Wprost |
5,24% |
To & Owo |
4,26% |
Twoje Imperium |
3,71% |
Polityka |
3,68% |
Na Żywo |
3,62% |
Gość Niedzielny |
3,27% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,73% |
Motor |
2,63% |
Rewia |
2,16% |
Świat & Ludzie |
1,76% |
Teleprogramy |
1,75% |
W Sieci |
1,31% |
Teraz |
1,19% |
Tygodnik Siedlecki |
0,57% |
MM Moje Miasto |
0,53% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,50% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,49% |
Teraz Opole |
0,02% |
Dane dwutygodników na kolejnej podstronie
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo czołowych tygodników i dwutygodników