Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w marcu br. pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w marcu 2013 roku wyniosła 351 197 egz. W porównaniu do marca 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,44 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 159 614 egz., notując spadek o 4,61 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 147 222 egz., po spadku o 11,87 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,45 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,80 proc.
>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w marcu 2013 roku wynosiła 27 668 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 5,14 proc.) i stanowiła 97,83 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.
Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 12 438 egz., co stanowiło 24,58 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 35,45 proc.
Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 12 048 egz., co oznacza 19,24 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 51,54 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,63 proc.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 355220 | 355220 | 351197 | 3919 | 396118 | 396118 | 392120 | 3931 |
Super Express | 161213 | 160493 | 159614 | 880 | 169400 | 168680 | 167332 | 1347 |
Gazeta Wyborcza | 232267 | 217145 | 147222 | 67634 | 263736 | 248215 | 167051 | 79144 |
Przegląd Sportowy | 38142 | 38142 | 37249 | 765 | 42040 | 42040 | 41098 | 843 |
Gazeta Polska Codziennie | 28282 | 28282 | 27668 | 133 | 26428 | 26428 | 26316 | 112 |
Dziennik Gazeta Prawna | 65568 | 50594 | 12438 | 29453 | 86851 | 58376 | 19269 | 33527 |
Rzeczpospolita | 111745 | 62624 | 12048 | 45486 | 116069 | 85221 | 24863 | 56162 |
Puls Biznesu | 16738 | 11900 | 1947 | 7725 | 17761 | 12750 | 2170 | 8963 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6915 | 3758 | 1597 | 1785 | 7362 | 4432 | 1957 | 2144 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników w kioskach, liderem „Fakt”