SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem, najbardziej w dół „Voyage”

W styczniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w styczniu 2015 roku wyniosła 38 193 egz. i była o 4,64 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,86 proc. i uplasował się na poziomie 24 209 egz.

Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W styczniu br. sprzedał się on w liczbie 8 927 egz., po spadku w skali roku o 18,50 proc.

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w styczniu 2014 roku był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem aż o 45,38 proc. i wyniosła 6 080 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

66 900

38 211

38 193

63 320

40 068

40 050

NG Traveler

35 800

24 209

24 209

45 130

27 374

26 274

Podróże

22 500

10 179

8 927

23 207

12 236

10 953

Voyage - Magazyn o Podróżach

24 000

9 836

6 080

30 000

15 012

11 132


W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 21,88 proc.) pochwalić się mógł „NG Traveler”, a najwięcej również i tutaj stracił magazyn „Voyage” - było to 8,28 proc.

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

National Geographic Polska

66 900

38 211

38 193

52 600

36 767

36 749

NG Traveler

35 800

24 209

24 209

35 800

19 863

19 863

Podróże

22 500

10 179

8 927

22 700

10 382

9 132

Voyage - Magazyn o Podróżach

24 000

9 836

6 080

26 000

10 379

6 629

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism podróżniczych. „National Geographic” liderem, najbardziej w dół „Voyage”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
W przypadku Voyage raczej powinno się mówić w kategorii miesięczników kulinarnych niż podróżniczych. Tam tylko o hotelach i kuchni.
0 0
odpowiedź