Spike Lee reżyserem reklamy Budweisera
Spike Lee został reżyserem spotu Budweisera, przygotowanego z okazji setnych urodzin baseballisty Jackiego Robinsona.
Kampania, w ramach której powstała etiuda "Impact", zadebiutowała z początkiem sezonu bejsbolu Major League Baseball (MLB). Narratorką spotu jest córka Jackiego Robinsona, Sharon. Opowiada o ojcu, który na drodze swojej kariery sportowej musiał pokonywać wiele trudności, walczyć z rasizmem i uprzedzeniami. Jego determinacja mocno wpłynęła na życie córki. Kobieta odnosi się także do dzisiejszych problemów społecznych na tle rasowym w USA.
Kampania obejmuje telewizję, prasę, outdoor, digital, social media i nośniki na stadionach. Dodatkowo, Budweiser wypuścił także limitowaną edycję butelek z aluminium "42" . 42 centów ze sprzedanej butelki wesprze Fundację Jackiego Robinsona oraz dofinansuje powstające w Nowym Jorku muzeum sportowca.
Spike Lee w swoich filmach skupia się na problemie dyskryminacji i uprzedzeniach rasowych. Za swój najnowszy film " Czarne bractwo. BlacKkKlansman" otrzymał Oscara w kategorii najlepszy scenariusz adaptowany oraz nominację za reżyserię.
Spike Lee to kolejny znany z Hollywood reżyser podejmujący się realizacji reklamy. W tym roku, po 16 latach przerwy, na plan reklamowy powrócił Ridley Scott. Brytyjczyk wyreżyserował etiudę "The Seven Worlds" dla marki alkoholowej premium Hennessy.
Dołącz do dyskusji: Spike Lee reżyserem reklamy Budweisera