Spotify za 310 mln dolarów sponsorem FC Barcelony, stadion z nową nazwą Spotify Camp Nou
Serwis streamingowy Spotify został nowym sponsorem piłkarskiej FC Barcelony. Czteroletnia umowa opiewa na 310 milionów dolarów. Po raz pierwszy stadion klubu będzie miał w nazwie sponsora.
FC Barcelona podpisała we wtorek 15 marca umowę sponsorską ze Spotify, na mocy której platforma streamingowa stanie się głównym partnerem klubu. W związku z tą umową stadion Barcelony po raz pierwszy w historii klubu zmieni nazwę na "Spotify Camp Nou".
Zmiana nazwy stadionu nastąpi w lipcu 2022 roku.
W ramach umowy męska i żeńska drużyna Barcelony będą miały logo Spotify na swoich koszulkach, począwszy od sezonu 2022/2023.
Wartość czteroletniej umowy to 310 milionów dolarów, co daje 75 milionów dolarów rocznie.
Umowa została zatwierdzona i podpisana przez Radę Dyrektorów klubu, będzie ratyfikowana przez nadzwyczajne zgromadzenie delegatów, które odbędzie się 3 kwietnia.
Have you heard? We’re partnering with @FCBarcelona to bring music and football together like you’ve never seen before. Learn more from our Chief Freemium Business Officer, Alex Norström: https://t.co/rbeLkuW02o pic.twitter.com/VK4l3sEwG4
— Spotify News (@SpotifyNews) March 15, 2022
Hiszpańskie media pod koniec stycznia spekulowały o możliwym nowym sponsorze Katalończyków. Catalunya Radio szacowało, że "Barca" miałaby otrzymywać od Spotify 60-65 milionów euro rocznie, a katalońska gazeta "Ara" podawała kwotę 60 mln euro rocznie za logo na koszulkach zawodników.
⚠️ Cuenta @RogerSaperas que los SOCIOS tendrán VENTAJAS con el acuerdo entre Barça y Spotify‼️ #FCBlive #Barça #FCBarcelona pic.twitter.com/L7ii5wXJ2V
— Pol Alonso 🎙⚽ (@Polyccio8) February 8, 2022
Odchodzi CEO FC Barcelony
Na początku lutego ogłoszono, że ze stanowiska CEO FC Barcelony zrezygnował Ferran Reverter. Oficjalnie z powodów osobistych i chęci poświęcenia się rodzinie - jednak media spekulują, że prawdziwym powodem są rozbieżności menadżera i zarządu co do podpisania umowy z nowym sponsorem. "La Vanguardia" twierdzi, że nieporozumienia z powodu Spotify skłoniły ostatecznie Revertera do dymisji.
Ferran Reverter resigns as CEO of FC Barcelona
— FC Barcelona (@FCBarcelona) February 8, 2022
More information 👉 https://t.co/dVLXEykwmm pic.twitter.com/sJqdIyIeyp
Od 2016 roku sponsorem FC Barcelony jest Rakuten, japoński koncern z branży elektroniki. Firma płaci drużynie około 55 mln euro rocznie. Łączna wartość czteroletniego kontraktu opiewa na 220 mln euro w gotówce oraz innych formach zobowiązań. Rakuten zastąpił w roli głównego sponsora Barcelony markę Qatar Airways, która wspierała klub od 2013 r. Umowa Barcelony z Rakutenem kończy się w czerwcu ego roku.
Oficjalnym sponsorem żeńskiej drużyny FC Barcelona był od 2018 roku producent narzędzi Stanley Black & Decker.
Spotify jest największym na świecie serwisem streamingu treści audio pod względem liczby subskrybentów. Baza płacących subskrybentów na koniec 2021 roku wyniosła do 180 mln. Całkowita liczba użytkowników wzrosła do 406 mln.
Dołącz do dyskusji: Spotify za 310 mln dolarów sponsorem FC Barcelony, stadion z nową nazwą Spotify Camp Nou