Spotify przejmuje firmę podcastową Megaphone
Platforma streamingowa audio Spotify podpisała umowę, w ramach której przejmie firmę Megaphone, specjalizującą się w hostingu i promocji podcastów. Wartość transakcji to 235 milionów dolarów.
W ramach przejęcia wydawcy podcastów na Megaphone będą mogli korzystać z narzędzia Streaming Ad Insertion, należącego do Spotify. Umożliwia ono precyzyjne kierowanie reklam do słuchaczy dzięki dopasowaniu treści reklamowej do tematyki podcastu. Spotify promuje narzędzie jako technologię pozwalającą na lepszą monetyzację treści podcastowych.
Transakcja będzie musiała uzyskać zgody amerykańskiego regulatora rynku.
Megaphone powstała w 2015 roku, ma biura w Nowym Jorku, Chicago, San Francisco i Los Angeles. Udostępnia ponad 5,5 tys. podcastów, współpracując z takimi wydawcami jak Slate, iHeartMedia, Disney i Vox Media.
Niedawno informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, że Spotify może uruchomić nową zewnętrzną platformę tylko z podcastami. Dostęp do niej byłby płatny (ceny od 3 do 8 dolarów).
W trzecim kwartale 2020 r. muzyczny serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 14 proc., spółka wykazała też kwartalną stratę w wysokości 118 mln euro. Obecnie z aplikacji korzysta na całym świecie 320 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Spotify przejmuje firmę podcastową Megaphone