„Przyjaciółka” najchętniej kupowana w I-III kwartale, „Naj” najbardziej w dół
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Pani Domu”, a najwięcej stracił „Naj” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Wydawnictwo Bauer; do czerwca br. - Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 160 324 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku wzrosła o 2,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,69 proc. do 99 917 egz.
Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 59 325 egz., po spadku o 25,91 proc. - największym w zestawieniu.
Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Wydawnictwo Bauer; do czerwca - Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 59 214 egz., notując wzrost wynoszący 5,20 proc. - największy w zestawieniu.
We wrześniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 149 386 egz., po spadku o 1,49 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (85 785 egz., w dół o 9,08 proc.).
Podium uzupełnia „Pani Domu” (57 395 egz., + 2,11 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), która wyprzedziła „Naj” (47 537 egz., - 29,10 proc. - najbardziej w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółka” najchętniej kupowana w I-III kwartale, „Naj” najbardziej w dół