„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań w I-III kwartale
W pierwszych trzech kwartałach br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce należało do „Gazety Olsztyńskiej / Dziennika Elbląskiego” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 262 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 2,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 058 egz., o 3,15 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 25,03 proc. do 4 121 egz.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 26 proc. do 259 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych z trzeciej lokaty na pozycję lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku awansował tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Jego wynik wyniósł 902 egz., po wzroście o 25,98 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), który spadł z pozycji lidera. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 671 egz., po spadku o 25,11 proc.
Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 14,56 proc. do 669 egz. Tytuł ten spadł z miejsca drugiego.
Największym wzrostem - o 72,59 proc. do 233 egz. - pochwalić się mogła „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 14., po awansie z 19. lokaty.
Z kolei najwięcej stracił „Express Bydgoski” (też Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 18. na 22. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 83,21 proc. do 23 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań w I-III kwartale