SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o 35 proc. Toyota miażdży konkurencję

W czerwcu br. liczba nowych zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła rok do roku o 22,15 proc., a w okresie od stycznia do czerwca br. zwiększyła się o 35,21 proc. - wynika z raportu IBRM Samar opracowanego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najpopularniejszą marką są auta Toyoty.

Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w czerwcu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 43 726 samochodów osobowych, czyli o 22,15 proc. (+7 929 szt.) więcej niż rok wcześniej .

Z kolei w okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 243 139 samochodów osobowych, o 35,21 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+63 311 szt.)..

W czerwcu 2021 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 23,46 proc., zaś udział firm osiągnął poziom 76,54 proc.

Większość marek z dodatnią dynamiką, liderem Toyota

Czternaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej (r/r) zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy - Suzuki o 137,12 proc., spadek zanotowało Renault - o 10,18 proc..

Tytuł lidera rynku uzyskała Toyota. W 2021 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 40 639 aut tej marki, o 57,76 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,71 proc..

Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 28 626 szt., o 13,16 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki wyniósł 11,77 proc..

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 20 476 samochodów, o 39,81 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,42 proc..

Na czwartej pozycji była KIA, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 15 787 szt., o 44,86 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,49 proc..
Na piątej pozycji w rankingu skumulowanych wyników znalazło się BMW. W 2021 r. zarejestrowano 12 521 aut tej marki, o 60,90 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,15 proc.

Na czele Toyota Corolla

Najczęściej kupowanym dotychczas modelem osobowym w 2021 roku jest Toyota Corolla (12 338 szt.; +59,20 proc. r/r), za którą uplasowała się Toyota Yaris (9 519 szt.; +50,78 proc. r/r) oraz Skoda Octavia (8 609 szt. +20,22 proc. r/r), następnie Dacia Duster (7 134 szt.;+49,94 proc. r/r), a za nią Skoda Fabia (5 911 szt.; -5,14 proc.r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota Yaris (4 451 szt.; +22,15 proc.), na drugim miejscu – Dacia Duster (3 223 szt.; +43,69 proc.), na trzecim – Toyota Corolla (2 878 szt.; +22,57 proc.), na czwartym – Hyundai Tucson (2 216 szt.;+48,23 proc.), a na piątym – Kia Sportage (2 193 szt.; +81,54 proc.).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (9 460 szt.; +75,12 proc.). Na drugim miejscu jest Skoda Octavia (7 515 szt.; +30,70 proc.), na trzecim Toyota Yaris (5 068 szt.; +89,88 proc.), czwartym – Skoda Fabia (4 444 szt.; +1,39 proc.), piątym – Toyota RAV4 (3 966 szt.; +60,76 proc.).

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o 35 proc. Toyota miażdży konkurencję

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
strach
"Miażdży"... Przesadnie są charakterystyczne dla młodzieży w wieku gimnazjalnym. Proszę o więcej szacunku dla odbiorców!
0 0
odpowiedź
User
Maniek
Z takimi wynikami to wcale mnie to nie dziwi. Toyota od lat jest liderem sprzedaży.
0 0
odpowiedź
User
Elo
A ja myślałem, że to Mazda bryluje z TYM brelokiem wśród tylu słuchaczy, milionami słuchaczy…
0 0
odpowiedź