„Lego Ninjago” liderem sprzedaży. „Kraina Lodu” zyskała najwięcej
W lipcu br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci awansowało „Lego Ninjago”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł magazyn „Kraina Lodu”, a najbardziej straciły „Auta” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w lipcu 2018 roku wyniosła 42 468 egz. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. tytuł zanotował spadek wynoszący 21,06 proc. Na pozycję lidera awansował on z drugiej lokaty.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z piątego) awansował magazyn „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska)ze średnim wynikiem na poziomie 37 525 egz. W porównaniu do lipca 2017 roku pismo to zanotowało stratę wynoszącą 7,17 proc.
Podium uzupełnia magazyn „Księżniczka” (Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 36 125 egz., niższym o 6,09 proc. niż rok wcześniej. W maju ub.r. tytuł ten był szósty.
9. lokatę (po awansie z 10.) zajął magazyn „Kraina Lodu” (również Egmont Polska), którego średni wynik zwiększył się o 10,94 proc. do 20 953 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 34,04 proc. do 14 364 egz., odnotował „Auta” (też Egmont Polska). W zestawieniu tytuł ten spadł z miejsca 9. na 13.
W lipcu 2018 roku w porównaniu do czerwca 2018 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 98,89 proc.) pochwalić się też mogła „Kraina Lodu”.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Kaczor Donald” (również Egmont Polska) - było to 29,20 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” liderem sprzedaży. „Kraina Lodu” zyskała najwięcej