„Działkowiec” liderem sprzedaży w I półroczu, wszystkie tytuły na minusie
W pierwszym półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie znalazł się „Działkowiec”. Wszystkie magazyny w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Przepis na Ogród” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 88 459 egz. W porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku zmniejszyła się o 10,11 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był miesięcznik „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 56 433 egz., po spadku o 22,16 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 27,04 proc. do 49 771 egz.
W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli miesięcznika „Działkowiec”, wyniosła 87 052 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 9,07 proc.
Na drugie miejsce awansował magazyn „Przepis na Ogród” (53 242 egz.; w dół o 18,10 proc.), który wyprzedził „Mam Ogród” (47 429 egz.; - 23,49 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Działkowiec” liderem sprzedaży w I półroczu, wszystkie tytuły na minusie