„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I kwartale
W pierwszym kwartale br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 62 464 egz. W porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku była ona niższa o 22,98 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,62 proc. do 33 460 egz.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 11 568 egz., po spadku o 25,14 proc.
Drugie miejsce zajęło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 11 190 egz. (obniżyła się ona o 22,76 proc.).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 7 480 egz., po spadku o 25,21 proc. największym w zestawieniu wszystkich pism.
W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 63 535 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 11,22 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 31 768 egz., po spadku o 11,37 proc.
Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 10 847 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 26,55 proc. Drugi był miesięcznik „Uważam Rze Historia” (7 748 egz.; spadek o 31,51 proc. - największy w obu segmentach).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I kwartale