Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem
W I kwartale 2018 r. na całym świecie sprzedano 31,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 11,7 proc., z 35,8 miliona do 31,7 miliona sztuk.
Jednocześnie warto podkreślić, że w przypadku tabletów 2-w-1 z odłączaną klawiaturą (detachable), takich jak Microsoft Surface czy iPad Pro, sprzedaż wzrosła rok do roku o 2,9 proc. Tego typu urządzenia stanowiły 15,3 proc. wszystkich sprzedanych tabletów. Natomiast o 13,9 proc., do 26,8 miliona sztuk, spadła sprzedaż tradycyjnych tabletów (slate), co pociągnęło w dół cały rynek.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, które dzięki wzrostowi sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym - o 2,1 proc., z 8,9 miliona do 9,1 miliona sztuk - zwiększyło swój udział w rynku z 24,9 proc. do 28,8 proc. Koncern z Cupertino sprzedał 1,8 miliona iPadów Pro i był liderem także w segmencie urządzeń detachable.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów o 11,4 proc., z 6 milionów do 5,3 miliona sztuk, ale jego rynkowy udział nie zmienił się (16,7 proc.).
Do Top 3 wróciło Huawei, a to dzięki 13-proc. wzrostowi sprzedaży (z 2,8 mln do 3,2 mln sztuk), co dało chińskiej firmie 10 proc. udziału w rynku. Na czwartej pozycji znalazło się Lenovo, a na piątą spadł Amazon.com, który sprzedał dwa razy mniej tabletów niż rok wcześniej.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W I KWARTALE 2018 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
I KW. 2018 SPRZEDAŻ |
I KW. 2018 UDZIAŁ W RYNKU |
I KW. 2017 SPRZEDAŻ |
I KW. 2017 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
9.1 |
28.8% |
8.9 |
24.9% |
2.1% |
2. Samsung |
5.3 |
16.7% |
6.0 |
16.7% |
-11.4% |
3. Huawei |
3.2 |
10.0% |
2.8 |
7.8% |
13.0% |
4. Lenovo |
2.1 |
6.6% |
2.1 |
5.8% |
1.8% |
5. Amazon.com |
1.1 |
3.5% |
2.2 |
6.0% |
-49.5% |
Pozostałe |
10.9 |
34.4% |
13.9 |
38.8% |
-21.7% |
SUMA |
31.7 |
100.0% |
35.8 |
100.0% |
-11.7% |
Dołącz do dyskusji: Dwucyfrowy spadek sprzedaży tabletów w I kwartale, Apple przed Samsungiem