„Sieci” i „Gazeta Polska” z największym spadkami w tym roku. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”
W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 110 952 egz. Było to o 10,53 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,43 proc. do 97 556 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 86 708 egz., po spadku o 12,34 proc.
„Sieci” i „Gazeta Polska” straciły najwięcej
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 45 182 egz., po spadku o 29,97 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,92 proc. do 35 011 egz.
Z 7. na 6. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 16,79 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 27 261 egz.
„Tygodnik Powszechny” wyprzedził „Gazetę Polską” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 22,61 proc. do 27 005 egz.
„Sieci” we wrześniu straciły najwięcej
We wrześniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 107 488 egz., po spadku względem września 2017 roku o 9,08 proc.
Podium uzupełniają: „Polityka” (94 701 egz.; w dół o 8,74 proc.) i „Newsweek Polska” (84 788 egz.; - 11,41 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Największy wzrost w tym ujęciu zanotował „Tygodnik Powszechny” - 7,40 proc. do 25 647 egz. Również i tutaj najwięcej - 24,83 proc. do 41 979 egz. - straciły „Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Sieci” i „Gazeta Polska” z największym spadkami w tym roku. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”
Typowo socjalistyczne podejście, "planowy deficyt".