SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami

W pierwszym kwartale 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 116 817 egz. Było to o 7,96 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,79 proc. do 99 847 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 87 563 egz., po spadku o 11,38 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 50 168 egz., po spadku o 24,53 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 19,47 proc. do 37 371 egz.

Z 8 na 7. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 26,61 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. wyniosła 29 472 egz.

W marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 116 781 egz., po spadku o 6,26 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (99 674 egz., w dół o 13,28 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (89 117 egz., - 5,59 proc.).

Również i tutaj najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 19 proc. do 27 490 egz.

Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - było to 31,38 proc. do 28 117 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bartosz ławski
Och jej, i z czego siostry Karnowskie będą teraz żyć?
odpowiedź
User
tomasz jakubowski
Bartosz, a ty to myślisz, że gazety to z czytelników żyją? Oni mają i jeszcze jakiś czas będą mieli złoty okres.
odpowiedź
User
ek.
Porównajcie sprzedaż w perspektywie dwuletniej. To dopiero są spadki. Do Rzeczy zapikowało aż strach. GazPolowi tylko na chwilę pomogła zmiana formatu. No i Wprost na granicy opłacalności.
odpowiedź