„Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami
W pierwszym kwartale 2018 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 116 817 egz. Było to o 7,96 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,79 proc. do 99 847 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 87 563 egz., po spadku o 11,38 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 50 168 egz., po spadku o 24,53 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.
Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 19,47 proc. do 37 371 egz.
Z 8 na 7. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 26,61 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. wyniosła 29 472 egz.
W marcu 2018 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 116 781 egz., po spadku o 6,26 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (99 674 egz., w dół o 13,28 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (89 117 egz., - 5,59 proc.).
Również i tutaj najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 19 proc. do 27 490 egz.
Z kolei w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - było to 31,38 proc. do 28 117 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Sieci” z największym spadkiem w I kwartale, „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd” ze wzrostami