Sprzedaż większości dzienników spadła, zyskuje prasa biznesowa
Sprzedaż egzemplarzowa większości dzienników spadła w październiku wobec analogicznego okresu poprzedniego roku, wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Wśród kilku tytułów notujących wzrost znajduje się tabloid "Super Express", a także tytuły biznesowe: "Puls Biznesu" oraz "Parkiet".
Średnie "rozpowszechnianie płatne razem" dziennika "Gazeta Wyborcza" wydanego przez notowaną Agorę spadła w październiku o ok. 7,7% r/r i wyniosła 334.517 egz. Tytuł pozostaje liderem segmentu dzienników opinii i wyprzeda "Rzeczpospolitą" wydaną przez Presspublikę. "Rzeczpospolita" kolejny raz notuje jednak korzystniejszą dynamikę sprzedaży, tym razem jest spadek zaledwie o ok. 1% do 140.745 egz.
"Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes), który zadebiutował na rynku w połowie września zeszłego roku zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną", odnotował w październiku tego roku spadek sprzedaży o blisko 23 tys. sztuk do 92 474 egz.
Liderem całego rynku pozostaje wydawany przez Axel Springer Polska tabloid "Fakt". Jednak w październiku jego średnia sprzedaż spadła o ok. 10% r/r do 410.890 egz. Tymczasem jego główny rywal "Super Express" poprawił wynik o ok. 3% do 194.152 egz.
Na uwagę zasługują dobre wyniki prasy biznesowej. "Rozpowszechnianie płatne razem" "Pulsu Biznesu" wzrosło o ponad 1 tys. sztuk do 18.717 egz.. a "Parkietu" - o ponad pół tysiąca sztuk do 8.865 egz.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż większości dzienników spadła, zyskuje prasa biznesowa