Producenci aut łączą siły, aby chronić samochody przed cyberatakami
Najwięksi producenci motoryzacyjni, w tym m.in. Toyota, Nissan łączą siły, by chronić samochody przed cyberatakami. Stworzone konsorcjum będzie m.in. badać oprogramowanie pod kątem luk w zabezpieczeniach, aby zapobiegać m.in. włamaniom.
Dziewięćdziesiąt firm motoryzacyjnych, w tym m.in. Toyota Motor i Nissan Motor, utworzy konsorcjum, które ma chronić samochody z dostępem do sieci przed cyberatakami.
Firmy będą sprawdzać swoje oprogramowanie samochodowe pod kątem luk w zabezpieczeniach i udostępniać informacje, takie jak trendy cyberataków, aby zapobiec kradzieży danych. Firmy intensyfikują takie działania, ponieważ autonomiczne samochody stają się rzeczywistością.
Firmy informatyczne, takie jak Microsoft Japan, Trend Micro, NTT Communications i Sompo Japan Insurance dołączą do grupy producentów samochodów oraz producentów części samochodowych, takich jak Denso i Panasonic.
Zminimalizować ryzyko
W nowo produkowanych samochodach części, takie jak silnik czy hamulce są sterowane elektronicznie. Dane o ich stanie działania przesyłane są przez internet. Jeśli w oprogramowaniu zarządzającym danymi istnieje luka w zabezpieczeniach, może ona zostać przechwycona lub samochód może zostać przejęty przez operatora zewnętrznego.
Każdego miesiąca na całym świecie wykrywane są tysiące luk w zabezpieczeniach oprogramowania. W ramach partnerstwa błędy oprogramowania samochodowego będą wydobywane i aktualizowane raz w tygodniu. Każda firma sprawdzi, czy używane oprogramowanie nie zawiera luk w zabezpieczeniach. Członkowie otrzymają również przykłady metod hakerskich zgłaszanych na całym świecie.
Zlecanie badań oprogramowania na zewnątrz zwykle kosztuje firmy z sektora motoryzacyjnego od 200 do 300 milionów jenów (1,8 do 2,7 miliona dolarów) rocznie. Sojusz zmniejszy obciążenie finansowe małych i średnich producentów części, którym brakuje specjalistów w zakresie bezpieczeństwa oprogramowania. Poprawi również niezawodność japońskich samochodów jako całości.
Europejska Komisja Gospodarcza ONZ przyjęła w tym roku wytyczne zobowiązujące producentów do poprawy bezpieczeństwa. W Japonii ministerstwo transportu zrewidowało w styczniu ustawę o transporcie drogowym zgodnie z wytycznymi ONZ.
Nowe modele samochodów sprzedawane w Japonii po lipcu 2022 r. z możliwością bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania nie będą dopuszczone do sprzedaży ani do użytku na drogach, o ile nie spełniają wytycznych.
Dołącz do dyskusji: Producenci aut łączą siły, aby chronić samochody przed cyberatakami