Starbucks zapowiada własne NFT. Nowy sposób na zaangażowanie klientów
Sieć Starbucks zapowiedziała, że zamierza zaoferować swoim użytkownikom rozmaite cyfrowe dobra w formie tokenów NFT. Pierwsze produkty w tej formie mają być dostępne w drugim kwartale 2022 roku, w ten sposób firma zamierza budować cyfrową społeczność klientów i walczyć skutecznie o ich zaangażowanie.
Starbucks należy do jednej z najpopularniejszych sieci kawiarni na świecie. Firma przebiła oczekiwania dotyczące przychodów za drugi kwartał finansowy 2022 r., osiągając 7,64 mld dol., wobec oczekiwanych 7,6 mld dol. Z kolei zysk netto wyniósł 674,5 mln dol., czyli 58 centów na akcję, w porównaniu z 659,4 mln, czyli 56 centów na akcję, w analogicznym kwartale poprzedniego roku.
Starbucks z ofertą NFC
Przy okazji podania wyników finansowych Starbucks zapowiedział nową formę działalności w przestrzeni cyfrowej. Chodzi o wypuszczenie własnej kolekcji NFT, w ramach której poszczególne cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie zapewnią ich właścicielom dostęp do ekskluzywnych treści i innych korzyści związanych z marką.
Rozwinięcie skrótu NFT to Non-Fungible Token. W tłumaczeniu to wirtualny certyfikat (token), którego nie da się wymienić na inny , zmienić jego „zawartości" ani, co w sieci szalenie ważne, zhakować. Token NFT „ulepiony" jest z technologii blockchain („łańcuch bloków"), która w skrócie służy do przechowywania i przesyłania informacji o transakcjach zawieranych w internecie. To na niej bazują kryptowaluty, np. bitcoin.
Czytaj także: Starbucks, Coca-Cola i PepsiCo zawieszają działalność w Rosji. Właściciel KFC i Pizza Hut wstrzymuje tam inwestycje
- Pojawiające się nowe technologie, a w szczególności NFT, umożliwiają realizację nowych celów i pozwalają nam rozszerzyć to, czym Starbucks zawsze był w swojej istocie - zaznaczył inwestorom dyrektor marketingu Starbucks, Brady Brewer.
Firma zaznaczyła, że będzie budować swoją społeczność NFT na ekologicznie zrównoważonej platformie - decyzja ta będzie bardziej zgodna z jej dotychczasowymi zobowiązaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju. Firma nie podała jednak, jakiego rodzaju technologia blockchain będzie wykorzystywana w kolekcjach NFT, ale powiedziała, że prawdopodobnie będzie to technologia wielołańcuchowa.
Starbucks nie zdradził szczegółów na temat tego, jak będzie wyglądał jego debiutancki zestaw NFT, kto będzie go projektował i jakie korzyści członkowskie będą w nim dostępne. Ograniczono się do zapowiedzi, że oferta zostanie przedstawiona w drugim kwartale 2022 r.
Firma poinformowała również, że poszukuje nowego CEO sieci, który rozumie potencjał technologii, jak stwierdził obecny tymczasowy dyrektor generalny Howard Schultz.
Według oczekiwań nowy szef sieci powinien znać technologie internetowe, ponieważ mogą one pomóc Starbucksowi w nawiązaniu kontaktu z młodszymi ludźmi. NFT mogłyby również zapewnić sposób na stworzenie dodatkowego ruchu i przychodów, nie tylko w zakresie sprzedaży detalicznej.
Czytaj także: Starbucks wycofa jednorazowe kubki do 2025 roku
Dołącz do dyskusji: Starbucks zapowiada własne NFT. Nowy sposób na zaangażowanie klientów