Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (TOP18 wg RECMA)
Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i MediaCom (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Value Media, Wavemaker, Havas Media, Zenith i Spark Foundry otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media, który po raz pierwszy wyprzedził GroupM.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie "Qualitative Evaluation" dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się).
Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat. Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2021” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 24 pkt) i MediaCom (20 pkt).
Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Value Media (GroupOne), Wavemaker (GroupM), Havas Media, Zenith I Spark Foundry (Publicis Media).
Notę „bardzo dobrą” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „dobrą” - Mindshare (GroupM), Arena Media (Havas Media Group), Initiative (Mediabrands), UM (Mediabrands) i Vizeum (dentsu).
Jako „przeciętne” sklasyfikowano pięć domów mediowych: Carat (dentsu), MullenLowe MediaHub, Media Data Mind, PHD Media Direction i Media Direction OMD. W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (dentsu).
W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów zebrały; Starcom (12), MediaCom i Value Media (po 11) i Havas Media (100. 9 punktów przyznano agencji Wavemaker, 7 pkt - Spark Foundry, po 6 pkt. - Arena Media, OMD i Zenith.
Publicis Media po raz pierwszy na czele grup mediowych
W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 49 pkt.
GroupM(MediaCom, Mindshare, Wavemaker) ma 48 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa Havas Media Group (Havas Media i Arena Media) zdobyła 20 pkt.
Dołącz do dyskusji: Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (TOP18 wg RECMA)